نقش مؤثر گیلان در فعال‌سازی زیرساخت‌های اقتصادی کشور در اوراسیا / تکمیل خط ریلی رشت – آستارا اولویت مهمی است.


ساعت: 07:45
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810632

گیلان؛ ایده آل ترین شرایط را برای ارتباط با کشورهای CIS و شانگهای دارد

به گفته رئیس جمهور کشورمان، گیلان می تواند به مرکز ارتباط این کشور با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و شانگهای تبدیل شود. آماده سازی زیرساخت های لازم در این راستا به ویژه تکمیل قطعه راه آهن رشت – آستارا به عنوان پروژه اولویت دار بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه جدی مسئولان منطقه ای و کشوری قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ استان گیلان با برخورداری از قابلیت های منحصربفرد حمل و نقل زمینی، دریایی و ریلی یکی از استان های مهم کشور در حوزه خلیج فارس و دستیابی به اهداف اقتصادی شناخته شده است.

تحول این ظرفیت های بالقوه در گیلان عزم بیشتر مسئولان استانی و حتی کشوری را می طلبد چرا که تاکنون از این استعدادهای موجود به درستی استفاده نشده است و بسیاری از پروژه های زیربنایی مهم استان از جمله تکمیل راه آهن رش – آستارا نقش مهمی ایفا می کند. رابطه این کشور با کشورهای مستقل مشترک المنافع هنوز حل نشده است.

ابراهیم رئیسی در سفر به گیلان سید بر تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان تاکید کرد و بر اهمیت استان به عنوان استانی تاثیرگذار برای گسترش روابط اقتصادی و صادراتی کشور با کشورهای همسایه تاکید کرد.

رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود در سفر به گیلان با اشاره به فعال شدن بخش های استانی در حوزه حمل و نقل جاده ای و ریلی، کشاورزی و دامپروری و بهداشت و درمان و تکمیل پروژه های نیمه تمام، گفت: گیلان کشور است. مرکز ارتباطات کشور عضو اتحادیه اوراسیا و شانگهای است، بنابراین باید زیرساخت های لازم در این زمینه فراهم شود.

این موضوع از نظر بین المللی برای استان اهمیت زیادی دارد و باید به مسئولان استانی و نمایندگان مجلس در جهت کمک به رشد اقتصادی کشور و افزایش صادرات و همچنین تحریک تولید و اشتغال برای استان توجه بیشتری شود. جوانان.به استان ارائه می شود.

b95100de 7862 4cef a309 740764d84944 خبر خاکستری


طرح راش-آستارا; این راه آهن اصلی گیلان است که به دلیل بی توجهی رها شد

گلمرضا مرحبا هشتم دی ماه در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه گیلان زیرساخت های لازم برای ارتباط با کشورهای مستقل مشترک المنافع و شانگهای را دارد، گفت: وجود سه بندر خزر انزلی و آستارا و راه آهن گیلان که تهران را به قزوین و رشت متصل می کند. ظرفیت ها

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بی توجهی به راه آهن رشت – آستارا گفت: “

وی مهمترین قطعه راه آهن استان گیلان را رشت به آستارا عنوان کرد و افزود: تکمیل این قطعه از گیلان و در واقع کشور را به کشورهای سیس و اوراسیا متصل می کند.

مرحبه با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: در این سفر مقرر شد گشایش هایی برای تکمیل این قطعه و سرمایه گذاری روس ها ایجاد شود و امیدواریم این تصمیمات اجرایی شود. “


بندر آستارا با وجود مجاورت با جمهوری آذربایجان و روسیه، به دلیل عدم لایروبی به موقع با ظرفیت کامل کار نمی کند.

نماینده آستارا در مجلس، بندر آستارا را نزدیک ترین بندر استان به آذربایجان و روسیه دانست و ادامه داد: این بندر مهم به دلیل عدم لایروبی به موقع با ظرفیت کامل کار نمی کند.

وی با بیان اینکه استان گیلان از نظر ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک دارای بالاترین و ایده آل ترین شرایط برای ارتباط با کشورهای مستقل مشترک المنافع و شانگهای است گفت: برای این منظور استان دارای مرزهای زمینی، دریایی، ریلی و هوایی است.

مرحبه افزود: زیرساخت های دریایی هم داریم اما نتوانسته ایم از آن استفاده بهینه کنیم بنابراین باید کمبودها و کاستی های راه آهن و بنادر گیلان را جبران کنیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ظرفیت ارتباطی گیلان قوی است و می تواند به تحقق اهداف اقتصادی کشور کمک کند، خاطرنشان کرد: اگر سرمایه گذاری ها و اقداماتی مانند لایروبی بندر آستارا جدی تر شود، این مناطق فعال می شوند.


وعده روس ها برای سرمایه گذاری در راه آهن رشت – آستارا

وی با اشاره به اینکه بندر آستارا برای حفظ امنیت ملی کشور حائز اهمیت است و نباید از آن غافل شد خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های موجود در استان در گرو اتصال راه آهن است. به ترتیب با آستارا و CIS و اروپا صحبت کنید.

با سلام با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور قول هایی به آستارا در خصوص سرمایه گذاری روس ها در بخش راه آهن راش داده شد، افزود: این طرح به عنوان اولویت سفر رئیس جمهور به روسیه پیشنهاد می شود. ساخته شده.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید