تکمیل طرح اصلاح و تکمیل قانون اوراق بهادار. تا ماه آینده/ دولت در شفاف سازی و سالم سازی بازار سرمایه نقش آفرینی می کند

ساعت: 23:11
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782462

هندوزی از تشکیل کارگروه مشترک وزارت اقتصاد با کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد که طرح اصلاح قانون اوراق بهادار را در ماه آینده آماده می کند که به مجلس شورای اسلامی تقدیم می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری اقتصاد و دارایی ایران (شادا)، دکتر سید احسان خاندوزی در این نشست که به منظور بررسی برنامه های وزارت اقتصاد برای ساماندهی وضعیت بازار سرمایه تشکیل شد، با اشاره به اینکه نگاه راهبردی است. وی افزود: در کارگروه مشترکی که بین وزارت اقتصاد و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، در تلاش هستیم تا نتیجه نهایی تصویب قطعنامه دائمی اصلاح بازار سرمایه است.

وی همچنین به جلسه صبح امروز این وزارتخانه با بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: در این جلسه ابزارهای تعیین نرخ سود بانکی که برای فعالان بازار سرمایه حائز اهمیت است و هماهنگی های لازم برای هماهنگ سازی سیاست ها و بحث و تبادل نظر شد. نیز تنظیم شده است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: دولت برای شفاف و سالم سازی بازار سرمایه نقش دارد و در تلاش است تا ثبات و اطمینان را در بازار سرمایه ایجاد کند.

دکتر هندوزی در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: بازار سرمایه کشور نمادی از هماهنگی سیاست های مختلف در حوزه هایی مانند صنعت، معدن، پتروشیمی، نفت و غیره است. ارتقای زمان‌بندی و اعتمادسازی وی خواستار حضور تمامی این بخش‌ها شد و گفت: سطح انتظارات سهامداران و فعالان بازار سرمایه در راستای عملکرد وزارتخانه‌های اقتصادی است و تنها یک وزارتخانه می‌تواند در پایتخت نقش‌آفرینی کند. بازار علمی است.”

وزیر اقتصاد از سهامداران خرد بازار سرمایه خواست تا سواد مالی خود را ارتقا دهند و انتظارات خود را با واقعیت ها و جنسیت بازار سرمایه تنظیم کنند.

گفتنی است، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در خصوص برنامه ها و فعالیت های این سازمان صحبت کرد و به سوالات اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس پاسخ داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید