طرح اصلاح قانون بازار سرمایه ماه آینده تقدیم مجلس می شود


ساعت: 14:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839310

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه لایحه اصلاح قانون بازار سرمایه با جمع بندی نهایی تا یک ماه آینده برای مردم ارسال می شود، گفت: ب.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به روابط عمومی بورس کالا، درباره اهمیت تشکیل این بورس در اقتصاد ایران افزود: سیزدهم، بسیاری از مقاومت های گذشته در برابر شفافیت اقتصادی با بهره گیری از بستر بورس کالا برطرف شده است.

توسعه ابزارهای مالی و ورود کالاهای جدید

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ساختار منطقی و کارشناسی بورس کالا و کمک این سازوکار به سیاستمداران، گفت: پیش بینی شده برای توسعه ابزارهای مالی و تنوع کالاهای معامله شده و هیات عالی بورس اوراق بهادار بر این موضوع تاکید جدی دارد.

به گفته پورابراهیمی، با اصلاحات قیمتی شکل گرفته در اقتصاد ایران و ظرفیت بازار سرمایه، با تاکید بر استفاده از ظرفیت بورس کالا، باید تلاش کنیم تا از رانت و فساد جلوگیری کنیم و شفافیت و رقابت را در اقتصاد ارتقا دهیم. . نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه در تولید و مصرف کالاها و مواد اولیه با چالش مواجه هستیم، گفت: اقدامات اخیر دولت سیزدهم گامی جدی برای ایجاد تعادل در تولید و تخصیص بهینه منابع است. قوانین و نظام بازار اتخاذ شد. فرصتی تاریخی برای اقتصاد ایران است.

پورابراهیمی با اشاره به ظرفیت بورس کالا برای تولید دارایی های دولتی ابراز امیدواری کرد: در ساختار تصمیم گیری و برنامه ریزی دولت بر این موضوع تاکید و رسیدگی کند تا شاهد شفافیت و انصاف در این حوزه نیز باشیم. . به گفته پورابراهیمی، تحولات مثبتی در حوزه تولید دارایی های دولتی در بورس کالا رخ داده است و این رویه دنبال خواهد شد.

به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، پس از رونق صنعت، معدن، پتروشیمی و فرآورده های نفتی، امروز زمان ورود حجم زیادی از کالاهای کشاورزی به بورس کالا است و باید در این راستا اقدامات جدی صورت گیرد. . اصلاحات در بخش کشاورزی باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در مسیر تدوین برنامه هفتم توسعه قرار داریم، گفت: کارشناسان و صاحب نظران نظرات خود را در این خصوص ارائه کرده اند و راهکارها و برنامه های مطلوبی در این زمینه شکل گرفته است و امیدواریم تابستان امسال قبل از ورود به بحث بودجه پیش برود. «در سال 1402 قرار بود این موضوع توسط نمایندگان مجلس مطرح شود.

پوابراهیمی در پایان تاکید کرد: طرح اصلاح قانون بازار سرمایه در کمیسیون تخصصی بازار سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس تکمیل شده و تا یک ماه آینده با جمع بندی نهایی به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید