بازار سرمایه پتانسیل خوبی برای رشد در ماه های آینده دارد / انتظارات تورمی؛ عامل رشد بازار سرمایه


ساعت: 11:59
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842529

این کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با دانا گفت؛

این کارشناس اقتصادی با اشاره به موضوع انتظارات تورمی و چالش ها و تغییرات ساختارهای اقتصادی در کشور، روند رشد بورس را مثبت ارزیابی کرد و پیش بینی کرد تا پایان سال این بازار نسبت به بازارهای مشابه رشد قابل توجهی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بازار سرمایه طی چند هفته اخیر رشد متعادل و معقولی را نشان داده و علیرغم اینکه شاخص کل بورس بیش از یک سال است که روند صعودی محسوسی از خود نشان نداده، از کانال 1.5 میلیونی عبور کرده و در آستانه قرار گرفته است. با ورود به کانال 1.6 میلیون واحد بود که روند نزولی در پایان هفته گذشته و روزهای ابتدایی هفته جاری و اصلاح قیمت‌ها مجدداً در مقابل روند صعودی قرار گرفت، زیرا در 7 روز گذشته شاهد کاهش در مجموع هستیم. فهرست مطالب.

فردین آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار راه دانا گفت: اقتصاد ایران این روزها با تغییرات و چالش هایی مواجه است. ارز ترجیحی و مشکلات دیگری مانند ماجرای آبادان که گرچه تاثیر مستقیمی بر بازارهای مالی ندارد، اما با قرار گرفتن در ابهامات دیگر شرایطی را ایجاد می کند که می تواند مسیر اصلی بازارها به ویژه بازار سرمایه را تحت الشعاع قرار دهد.

وی ادامه داد: با وجود همه این ابهامات، آنچه دور از ذهن است این است که از ابتدای امسال شاخص هم وزن 25 درصد و شاخص کل 14 درصد بازدهی مثبت داشته است و اگرچه این بازدهی رکورد خوبی برای بورس اما برخی کارشناسان معتقدند که ممکن است شاخص سختی کل از مقاومت 1.6 میلیون واحدی فراتر رود که تحلیل درستی نیست.

آقای بزرگی توضیح داد: نمی‌توان در عرض دو ماه یک شاخص همگن بازدهی 25 درصدی داشت، اما شرکت‌های پروزن همانطور که این روزها شاهد آن هستیم در جهت مخالف بازار حرکت می‌کنند و روند منفی را طی می‌کنند. . “

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اثرات تصمیمات و متغیرهایی که بر ارائه سود و زیان شرکت‌ها تأثیر می‌گذارند لزوماً ارتباط مستقیمی با قیمت سهام ندارد و در حالی که پیش‌بینی می‌شود سایر بازارهای مالی در آینده با انتظارات تورمی 100 درصدی رشد کنند، این پیشرفت پیش‌بینی می‌شود. برای بازار سرمایه نیز موجود است.

وی گفت: این افزایش نه تنها به دلیل افزایش قیمت کالاها یا افزایش قیمت دلار است، بلکه ناشی از انتظارات تورمی است. اما بورس به دلیل مدیریت یا دستکاری شاخص در حال فرسایش است. اما در بلندمدت در یک بازه زمانی 6 ماهه، شاخص کل با اطمینان افزایش خواهد یافت و پیش بینی شخصی من این است که پتانسیل رشد بورس تا دو میلیون واحد وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید