تقدیم لایحه اصلاح و الحاق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس

ساعت: 11:01
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798750

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این لایحه با ابهاماتی به مجلس ارسال شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز (شنبه) در نشست خبری با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) ضمن تشریح برخی از مصوبات این شورا، گفت: 10 طرح و لایحه و 2 مصوبه. بین جلسه قبلی و امروز در هیات امنا است.

وی با اشاره به لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این لایحه با ابهاماتی به مجلس ارسال شده است. در ماده 17 این مصوبه محدودیت هایی برای صادرات ارز ایجاد شده است که مشخص نیست این مفاد موقتی است یا دائمی. ماده 44 این لایحه نیز مربوط به ایرادات شرعی و قانونی بود که باید این ابهام برطرف شود تا تصمیم نهایی باشد. ماده 47 نیز مورد انتقاد و ابهام وکلا قرار گرفته است.

سخنگوی هیأت امنا درباره طرح اصلاح موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی و جرایم مربوط به قمار، قمار در فضای مجازی و حقیقی تصریح کرد: این طرح ساعت ها جلسات شورا و حدود 20 ساعت کار کارشناسی به طول انجامید. بحث در هیئت امنا در مورد قوانین بازی و قمار طبق قانون ابهاماتی وجود داشت. مثلاً در تعریف شرط بندی به عنوان جرم ابهاماتی وجود داشت.

در جریان …

دیدگاهتان را بنویسید