نوزدهمین حراج اوراق بهادار اسلامی دولتی 18 آبان ماه برگزار می شود

بر اساس اعلام وزارت امور اقتصاد و دارایی، اوراق عرضه شده در این مزایده عمومی مرابحه، با کوپن و فرکانس پرداخت سود شش ماهه (پرداخت کوپن دو بار در سال) و در جدول زیر شرح داده شده است.

1

بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی متقاضی شرکت در این مزایده می توانند سفارشات خود را تا ساعت 12 روز یکشنبه 16 آبان ماه ساعت 14 فقط از طریق سامانه بازار بین بانکی ارسال کنند.

موسسات مالی موضوع بند 21 ماده 1 قانون بازار اوراق بهادار مانند صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های سرمایه گذاری متقاضی شرکت در این مزایده نیز می توانند تا ساعت 12:00 روز یکشنبه مورخ 16 آبان ماه 1400 سفارشات خود را از طریق سامانه مظنه قیمت ثبت نمایند. شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار تهران . معاملات مربوط به این مزایده در روز سه شنبه 18 آبان ماه 1400 انجام می شود.

کلیه موسسات مالی متقاضی شرکت در این مناقصه می توانند سفارشات خود را برای هر نماد به صورت جداگانه ارسال کنند. حداقل حجم سفارش در هر یک از این نمادها 500000 برگ است.

متولی اصلی انتشار و انتشار اوراق قرضه دولت اسلامی، وزارت امور اقتصادی و دارایی است و این وزارتخانه موظف به قبول کلیه پیشنهادات واصله و یا فروش کلیه اوراق ارائه شده در مزایده نیست.

بانک مرکزی فقط دستورات دریافتی را برای تصمیم گیری به این وزارتخانه ارسال می کند و وزارت مذکور احکام برنده را تعیین می کند.

در نهایت، اوراق قرضه به همه برندگان ارائه می شود. بانک مرکزی حق خرید و فروش اوراق بهادار مالی اسلامی دولتی را در بازار ثانویه اوراق بهادار طبق بند 4 بند «ک» تبصره 5 قانون بودجه سال 1400 دارد.

کارگزاری این بانک با فراهم کردن زیرساخت های انجام معاملات و انجام مزایده، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی دولت اسلامی فروخته شده ندارد و برای تامین مالی دولت این اوراق را در بازار اولیه خریداری نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید