ایران سهم خوبی در اتحادیه اوراسیا ندارد/ بازار اوراسیا ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی دارد

ساعت: 14:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802458

پرویز اوسطی گفت: سهم ایران در اتحادیه اوراسیا الان سهم خوبی نیست باید تلاش کنیم این سهم را گسترش دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پرویز اوسطی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: ایران همواره در سیاست راهبردی خود در حوزه وزارت امور خارجه و ارتباط با بیگانگان، توجه به همسایگان و برقراری ارتباط با آنها به عنوان یکی از اولویت ها و راهبردهای اصلی بوده است.

وی افزود: روسیه یکی از کشورهایی است که در ابعاد و ابعاد مختلف اعم از اقتصادی، امنیتی و دفاعی، تصمیمات بین المللی برای ما اهمیت زیادی دارد و در سال های بعد از انقلاب همواره روابط خوبی دارد و ما با آنها گسترش پیدا کرده ایم. اما سطح این روابط با توجه به ظرفیت های ایران و روسیه در حد انتظار دو کشور نیست و لازم است بیش از وضعیت فعلی افزایش یابد.

وی گفت: باید به توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه به ویژه در زمینه اقتصادی ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه روسیه بخشی از اتحادیه اوراسیا و ایران نیز عضو ناظر این اتحادیه است، گفت: اتحادیه اوراسیا ظرفیت اقتصادی بسیار بالایی دارد و بازار بسیار خوبی برای صادرات ایران دارد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون سهم ایران در اتحادیه اوراسیا خوب نیست. ما باید سعی کنیم این بخش را گسترش دهیم.”

یکی از اهداف اصلی سفر رئیس جمهور گسترش سطح روابط اقتصادی هم در ارتباط با صادرات محصولات ایرانی به بازارهای روسیه و اوراسیا و هم تامین نیازهای کشور در زمینه واردات از کشورهای اوراسیا است. و روسیه، “اوسطی گفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید