توضیح خانه سینما از وضعیت کتایون ریاحی; در دادگاه چه گذشت؟

توضیح خانه سینما از وضعیت کتایون ریاحی;  در دادگاه چه گذشت؟

پس از طرح سؤالات مطرح شده درباره محاکمه خانم کتایون ریاحی توسط هنرمندان سینما و طرح موضوع عدم حضور نماینده خانه سینما، جزئیات این ماجرا توسط کمیته حقوقی و قضایی حمایت از خانه سینما اعلام شد.

متن کمیسیون به این شرح است: به اطلاع ما رسید که امروز 30 دی ماه جلسه رسیدگی به اتهامات منسوب به خانم کتایون ریاحی تشکیل شد. اگرچه تاریخ تشکیل جلسه به صورت رسمی به این کمیته ابلاغ نشده است، اما باید تصریح کنم که خانه سینما از مدت ها قبل درخواست حضور نماینده در جلسات محاکمه اعضای خود را داشته که هنوز مورد تایید قرار نگرفته است.

بر اساس اظهارات خانم کتایون ریاحی، جلسه با دوربین فیلمبرداری زیر نظر گرفته شد و پس از تفهیم اتهام، وی دچار افت شدید فشار خون شد و به سرعت از اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد و جلسه با حضور در محل ادامه یافت. وکلای او

کمیته حمایت های حقوقی و قضایی خانه سینما تائید کرد که حال عمومی آنها بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

لازم به ذکر است کمیسیون مذکور هر روز فهرست هنرمندان نیازمند حمایت قانونی و قضایی را به روز می کند و در جلساتی با مراجع قضایی در مورد تک تک این افراد صحبت می کند و بر برائت آنان اصرار می ورزد.

آخرین جلسه در این خصوص اوایل هفته جاری با یکی از اعضای ارشد قوه قضائیه برگزار شد و امروز کمیته حمایت حقوقی خانه سینما دو پرونده دیگر را پیگیری می کند.

این کمیسیون رفع اتهام و اعاده حیثیت تمامی سینماگران از جمله خانم کتایون ریاحی را وظیفه ذاتی و حرفه ای خود می داند تا با درخواست فیلمسازان و نظر وکلای آنان فعالیت خود را انجام دهد و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. بدین ترتیب.

با آرزوی سلامتی کامل برای خانم کتایون ریاحی و رفع اتهامات ایشان و سایر هنرمندان با شکایت، مجدداً از کلیه سینماگرانی که پرونده های حقوقی مرتبط با حوادث اخیر دارند تقاضا داریم هرگونه تغییر در روند رسیدگی به دعاوی خود را به عنوان حمایت و اطلاع رسانی ارسال کنند تا این کمیته فرصت لازم برای حضور در دادگاه و مشاوره به فیلمسازان را دارد.

در دادگاه چه گذشت؟

خبرگزاری قضایی (میزان) نیز از محاکمه کتایون ریاحی خبر داد و نوشت: جلسه محاکمه کتایون ریاحی که با قرار وثیقه آزاد شده بود، یکم آذرماه با حضور وکلای وی و پسرش در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

نماینده دادستان در ابتدای جلسه کیفرخواست کتایون ریاحی را قرائت کرد.

به گفته نماینده دادستان دادگاه، بر اساس کیفرخواست، مستندات پرونده به دست آمده از فعالیت متهم در شبکه های اجتماعی، اتهامات وی شامل جمع آوری و همدستی علیه امنیت ملی، اخلال در آگاهی عمومی و ترویج فساد است که با توجه به دادگاه و بر اساس ماده 341 این موضوع به ترغیب و تشویق مردم به اقدام علیه عفت در فضای مجازی پرداخته است.

پس از قرائت کیفرخواست، وکیل دادگستری کتایون ریاحی با توجه به اتهامات مطرح شده در کیفرخواست از موکل خود دفاع کرد.

کتایون ریاحی در جریان این روند دچار افت فشار شد و پس از تماس با اورژانس و تکنسین های این سازمان برای مداوا به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل شد.

در نهایت قاضی ختم جلسه را اعلام کرد و به وکلای متهم ریاحی گفت: حساب خود را به دادگاه بدهید.

منبع: آفتاب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید