تیم ملی هندبال بانوان قهرمانی آسیا در دومین دیدار به مصاف ازبکستان خواهد رفت


ساعت: 15:51
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913440

تیم هندبال سنگ آهن بافق در دومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا به نمایندگی از تیم ملی بانوان به مصاف ازبکستان می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تیم هندبال سنگ آهن بافق نماینده تیم ملی بانوان ایران پس از پیروزی مقابل هند در بازی رفت، فردا جمعه 13 آذرماه از ساعت 8:30 صبح به وقت ایران در دومین دیدار خود در این رقابت ها به مصاف تیم ازبکستان می رود. .

هندبال بانوان ایران در دوره قبل از مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی اردن برگزار شد، برای اولین بار به مسابقات قهرمانی جهان راه پیدا کرد و به جمع چهار تیم برتر این قاره راه پیدا کرد و اولین زمین هندبال بانوان ایران شد که جواز حضور در مسابقات جهانی را به دست آورد. قهرمانی جهان

تیم ملی هندبال بانوان ازبکستان 8 بار در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده و بهترین عنوان کسب شده توسط این تیم مقام چهارمی است. ازبکستان در دور قبلی این مسابقات موفق به کسب عنوان پنجمی شد. همچنین تیم ازبکستان دو بار در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرد و در مسابقات جهانی ریاست جمهوری 2021 موفق شد با نتیجه 37 بر 32 تیم ایران را شکست دهد.

مینا وطن پرست، هانیه لک، فاطمه مرحیس، ملیحه یغمایی پور، نوریه عباسی، عطیه شهسواری، مبینا حسن نژاد، الناز یحیوی پور، راحله اعتمادی پور، محدثه شعبانی، مائده اسحاقی، حدیثه نوروزی، شهسواری، شهسواری، هنازهمی، شهسواری ها آرزو محمدی 19 بازیکن تیم سنگ آهن بافک در مسابقات قهرمانی آسیا هستند.

همچنین خدیجه قانع و مریم فخری به عنوان مربی، غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیر فنی، محبوبه دهقان به عنوان سرپرست و اکرم حبیب لو به عنوان فیزیوتراپ تیم ایران را در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی کردند.

گروه بندی مسابقات قهرمانی بانوان آسیا به شرح زیر است:

گروه A: ایران، کره جنوبی، ازبکستان، هند، استرالیا

گروه B: ژاپن، قزاقستان، هنگ کنگ، چین، تایلند

همچنین برنامه دیدارهای ایران در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا به شرح زیر است:

13 آذر جمعه – ساعت 8:30 / ایران – ازبکستان

15 آذر یکشنبه – ساعت 8:30 / ایران – استرالیا

9 آذر چهارشنبه – ساعت 12:30 / ایران – کره جنوبی

پس از پایان مرحله گروهی، در مرحله نیمه نهایی، تیم اول گروه A به مصاف تیم دوم گروه B و تیم دوم A به مصاف تیم اول گروه B می رود.

همچنین تیم سوم گروه الف با تیم چهارم گروه ب و تیم چهارم گروه الف با تیم سوم گروه ب دیدار خواهند کرد تا رتبه های پنجم تا هشتم را مشخص کنند.

تیم های پنجم از دو گروه برای مشخص شدن رتبه های نهم و دهم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

دیدگاهتان را بنویسید