تیم یحیی از استقلال فرهاد مجیدی کوتاه آمد

پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی با 24 امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت، آبی پوشان پایتخت با سرمربیگری ریکاردو سا پینتو با 22 امتیاز دوم شد و گلگور سیرجان و سپاهان اصفهان سوم و چهارم شدند. به ترتیب با 21 و 20 امتیاز. هواداران فوتبال را منتظر از سرگیری لیگ و از سرگیری رقابت جذاب مدعیان قهرمانی در لیگ بیست و دوم کرده اند.

رکورد تاریخی آبی ها تکرار نشد

استقلال فصل گذشته با هدایت فرهاد مجیدی موفق شد 5 قهرمانی متوالی پرسپولیس را به پایان برساند و شاگردان مجیدی موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست و یکم شوند. قهرمانی که در شرایطی به دست آمد که آبی پوشان پایتخت توانستند رکورد بزنند و یکی پس از دیگری در تاریخ لیگ برتر ایران رکورد بزنند.

مهمترین رکوردی که شاگردان مجیدی پشت سر گذاشتند، رکورد شکست ناپذیر قهرمانی بود. 30 هفته بدون شکست استقلال در لیگ بیست و یکم منجر به کسب اولین قهرمانی تاریخ لیگ برتر بدون دریافت حتی یک شکست شد و در لیگ بیست و دوم رقابت جذابی برای ثبت مجدد رکورد شاگردان فرهاد مجیدی در جریان بود اما خیلی زود صفرها در جدول رده بندی حذف شد و تیم ها نتوانستند رکورد 21 لیگ استقلال را تکرار کنند.

پرسپولیس نتوانست نتایج رقیب سنتی خود را تکرار کند

استقلال فصل گذشته با هدایت فرهاد مجیدی در پایان هفته یازدهم 25 امتیاز کسب کرد، هرچند آبی های پایتخت تنها 2 گل و 16 پاس گل در کارنامه مدرسه مجیدی به ثمر رساندند و مهمترین دستاورد آبی ها شکست ناپذیری آنها بود. پرسپولیس در فصل گذشته سعی کرد رکورد استقلال را بزند و نتیجه بهتری بگیرد اما نشد.

قرمزهای پایتخت در پایان هفته یازدهم لیگ بیست و دوم با 24 امتیاز صدرنشین شدند. دانش آموختگان یحیی گل محمدی در شرایطی که 11 گل زدند و 3 گل دریافت کردند، چه از نظر گل زده و چه از نظر گل های خورده از قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فاصله داشتند.

بهترین تیم تاریخ لیگ برتر تا پایان هفته یازدهم، سپاهان فرهاد کاظمی در لیگ دسته دوم است که تا پایان این هفته 28 امتیازی شد.

فرصت طلایی؛ آیا شاگردان «یحیی» جبران اصلاح می شوند؟

استقلال در پایان نیم فصل گذشته توانست با 35 امتیاز کار خود را به پایان برساند و با نیم فصل اول راهی تعطیلات زمستانی شود. شاگردان یحیی گل محمدی در تیم پرسپولیس این فرصت را دارند که در پایان نیم فصل، رکورد آبی ها فصل گذشته را بشکنند و رکورد خاصی از خود به جای بگذارند.

پرسپولیس هنوز 4 بازی تا پایان نیم فصل باقی مانده و سرخپوشان پایتخت باید به ترتیب به مصاف استقلال، پیکان، گلگر و نساجی بروند. گذراندن موفق این 4 مسابقه و کسب 12 امتیاز باعث می شود شاگردان گل محمدی با کسب 36 امتیاز در جدول رده بندی، با پشت سر گذاشتن استقلال در فصل گذشته، رکورد جدیدی در کسب عنوان قهرمانی در نیم فصل از خود به جای بگذارند. قرمزهای پایتخت تا پایان هفته یازدهم میانگین امتیاز 2.18 را کسب کردند و برای شکستن رکورد فصل گذشته استقلال باید میانگین امتیاز خود را در بازی های آینده به 2.4 برسانند!

دیدگاهتان را بنویسید