تینا رحیمی کیست و چگونه تاریخ ساز شد؟

تینا رحیمی کیست و چگونه تاریخ ساز شد؟

تینا رحیمی موفق شد به عنوان اولین بوکسور زن مسلمان و محجبه، سهمیه المپیک استرالیا را کسب کند تا تاریخ ساز شود.

به گزارش سایت استرالیایی smh، تینا رحیمی اولین زن مسلمان باحجاب استرالیا شد که سهمیه المپیک را دریافت کرد. او یکی از 12 بوکسوری است که نماینده استرالیا در المپیک پاریس خواهد بود.

تیم بوکس استرالیا به طور مساوی بین مردان و زنان تقسیم شده است، آماری مناسب برای المپیکی که در 128 سال گذشته اولین المپیکی خواهد بود که بر برابری جنسیتی تاکید می کند.

رحیمی از بنکستاون در جنوب غربی سیدنی پیش از این در بازی های مشترک المنافع شرکت کرده و مدال برنز وزن 57 کیلوگرم بیرمنگام را به دست آورده است.

فداکاری هایی که رحیمی برای پایبندی به اعتقادش به بوکس انجام می دهد قابل توجه است. وقتی از او پرسیدند که آیا بوکس با دست‌ها و پاهای پوشیده و داشتن حجاب کامل ناراحت‌کننده است، پاسخ داد: خیلی گرم می‌شود. در آخرین مسابقاتی که در جزایر سلیمان داشتم، رطوبت هوا دیوانه کننده بود. به محض اینکه روکش را از روی سرم برداشتم، می‌توانستم ببینم چقدر عرق می‌ریزد، اما مثل روزه‌داری و تمرین خود را وفق دادم.

ماه مبارک رمضان که در آن مسلمانان از طلوع تا غروب آفتاب از خوردن و آشامیدن پرهیز می کنند، مصادف با مسابقات جهانی بوکس بانوان در هند است. رحیمی گفت: برای حفظ سطح ورزش و هیدراتاسیون بدنم مجبور شدم قبل از طلوع آفتاب بدوم. من فقط می توانستم یک جلسه در روز تمرین انجام دهم. من خیلی احساس خستگی می کردم، اما این بخشی از دین من است، بنابراین برای من مهم است.

کاهش وزن نیز می تواند برای او چالش هایی ایجاد کند، زیرا در برخی کشورها سونا برای زنان به سختی یافت می شود.

تینا در 27 سالگی در المپیک شرکت خواهد کرد، همان سنی که پدرش از همراهی با استرالیا محروم شد. مایکل رحیمی در ایران متولد شد اما قبل از مهاجرت به استرالیا در دانمارک زندگی می کرد. او که قهرمان سابق کشتی آزاد ایران و دانمارک بود، در سال 1991 در استرالیا به عنوان قهرمانی وزن 90 کیلوگرم دست یافت و به عنوان سومین کشور خود نماینده این کشور بود. او قصد داشت در بازی های المپیک 1992 بارسلون شرکت کند اما این اتفاق برایش نیفتاد.

در آن زمان فدراسیون کشتی استرالیا اعلام کرد که کشتی گیرانی را فقط در وزن های 68 و 74 کیلوگرم به المپیک می فرستد، بنابراین مایکل وزن خود را کاهش داد تا در وزن کمتری تلاش کند، اما نتوانست اسپانسر جذب کند و نتوانست هزینه سفر خود را تامین کند.

هری گارساید دارنده مدال برنز توکیو و کیتلین پارکر دارنده مدال نقره قهرمانی جهان نیز در ترکیب استرالیا حضور دارند. کوئینزلندر درخشان در دسته فوق سنگین (92 کیلوگرم) نیز یک سهمیه المپیک کسب کرد.

این بوکسور ایرانی الاصل در نهایت گفت: اکنون روزی دو بار و شش روز در هفته تمرین می کنم. من مشتاقانه منتظر حضور در المپیک و رقابت برای استرالیا هستم.

فهیمی در پاسخ به این سوال که آیا برای مبارزه به شهر عشق (پاریس) می رود، گفت: ممکن است عشق را در آنجا پیدا کنم اما در این بین عشق به بوکس از بین نمی رود. من از همان لحظه ای که بوکس را شروع کردم عاشق این رشته شدم. احساس خیلی خوبی داشتم.