اکبر رحیمی مدیر عامل دستگیر شده گروه کشاورزی و صنعت دباش کیست؟

اکبر رحیمی مدیر عامل دستگیر شده گروه کشاورزی و صنعت دباش کیست؟

در این خبر مجری دستگیر شده اکبر رحیمی کیست؟ پرداخت می شود.

مدیر عامل گروه کشاورزی و صنعت دابش پس از صدور قرار وثیقه پنج هزار میلیاردی بازداشت شد و اکنون در زندان به سر می برد.

اکبر رحیمی مدیرعامل چای دباش کیست؟

اکبر رحیمی در سال 1350 در تهران به دنیا آمد. تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی ادامه داد.

اکبر رحیمی از سال ۱۳۷۶ به طور رسمی در صنعت چای کشور شروع به کار کرد و در آن زمان پدرش محمدرحیم رحیمی مدیریت شرکت چای دباش را بر عهده داشت. اکبر رحیمی ابتدا در بخش فروش شرکت مشغول به کار شد و سپس به تدریج مسئولیت های بیشتری را بر عهده گرفت.

در سال 1384 اکبر رحیمی به سمت مدیرعاملی شرکت چای دباش منصوب شد. وی در دوران مسئولیت خود این شرکت را به یکی از بزرگترین و موفق ترین شرکت های تولید و پخش چای در ایران تبدیل کرد.

شرکت چای دباش در حال حاضر یکی از بزرگترین کارخانه های چای آسیا با ظرفیت تولید بیش از 6000 تن چای در سال می باشد. این شرکت علاوه بر تولید چای در ایران به کشت و فرآوری چای در کشورهای آفریقایی نیز می پردازد.

IMG_20231205_094556_315
دلیل بازداشت اکبر رحیمی مدیرعامل چای دباش چیست؟

مدیر عامل گروه کشاورزی و صنعت دباش از اواخر ماه گذشته (آبان ماه) در پی قرار وثیقه 5000 میلیاردی از سوی دادسرای ویژه تهران بازداشت و روانه زندان شد.

حجت الاسلام درویشیان رئیس بازرسی ویژه ریاست جمهوری روز دوشنبه 22 آذرماه در خصوص اقدامات و پیگیری های دولت در خصوص تخلف یک شرکت واردکننده چای گفت: در اواخر سال 1401 اطلاعات زیر از جمله نامه جمعی دریافت شد. از فعالان صنعت چای تا معاون اول رئیس جمهور دستور پیگیری صادر و به ستاد مفاسد اقتصادی ابلاغ شد و همزمان با رسیدگی ویژه رئیس جمهور و وزارت اطلاعات نیز پیگیری های لازم انجام شد. اقدامات بالا.

وی با بیان اینکه کارت بازرگانی این شرکت با توجه به رسیدگی سازمان جنایی متوقف شده است، گفت: بخشی به مبلغ 100 میلیارد ریال در دادگاه انقلاب در حال رسیدگی است و متهم با قرار وثیقه بازداشت و هم اکنون در زندان به سر می برد. و پرونده وی در یکی از شعب دادگاههای کشور در تهران در جریان است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور گفت: با ورود به موقع دولت از این کار جلوگیری و فرد متخلف ممنوع الخروج شد و نهادهای نظارتی دولت از جمله وزارت اطلاعات، بازرسی ویژه و دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی این مفاسد را فاش و ردیابی کرد.» و این پرونده از سوی وزارت اطلاعات به عنوان ضابط به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی گفت: دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز با جدیت پیگیر این موضوع بودند و در مقطعی مدیر شرکت را ممنوع الخروج کردند و اخیرا وزارت اطلاعات به عنوان ضابط قضایی موضوع را پیگیری کرد و فرد مورد نظر در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد است. او در بازداشت است و پرنده اش تحت بازجویی است.

سازمان بازرسی کل کشور روز شنبه 20 دی ماه 1402 اعلام کرد «بر اساس وظایف ذاتی خود به موضوع واردات چای ورود کرده و عملکرد دستگاه های مرتبط با واردات چای از سال 1397 تا پایان سال گذشته را بررسی کرده است.

بررسی های سازمان بازرسی نشان می دهد که مجموع ارز دریافتی یک شرکت خاص از سال 1397 تا 1397 (در قالب واردات چای و ماشین آلات) معادل 3 میلیارد و 370 میلیون دلار است که حدود یک میلیارد و 472 میلیون دلار آن از محل بوده است. ارز نیمایی برای ماشین آلات و مابقی برای واردات چای تامین می شود.

در بازرسی از فعالیت گروه مذکور در زمینه ارز و واردات چای، تخلفات فراوانی مشاهده شد و در نهایت سازمان بازرسی برای این گروه تجاری به دلیل عدم پرداخت عوارض ارزی تشکیل پرونده داد.

پرونده دستگاه های توزیع کننده ارز برای این شرکت نیز به دلیل بررسی برخی تخلفات به دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارسال می شود. اکنون بخشی دیگر از این پرونده در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی در حال انجام است.