جامعه به کما رفت وگرنه خبر فساد 3 میلیاردی باید زلزله 1000 ریشتری ایجاد می کرد.

جامعه به کما رفت وگرنه خبر فساد 3 میلیاردی باید زلزله 1000 ریشتری ایجاد می کرد.

ای کاش این “فساد جدید چای” جدیت ما را برای ترک این عادت افزایش می داد و وضعیت شگفت انگیزی را برای خودمان اعلام می کردیم. به وضوح توضیح دهید که چه فرآیندهایی منجر به وقوع چنین رویدادهایی می شود. چرا این موضوع در کشور تکرار می شود؟ آیا می توانید کشور دیگری را نام ببرید که این حمله فساد در آن تکرار می شود؟ ببینید کشورهای دیگر چگونه با تنگناها برخورد می کنند تا هیچکس جرات چنین اشتباهی را نداشته باشد؟ ما در حال یاد گیری هستیم.

یک روزنامه از عدم واکنش مردم به فساد 3 میلیارد دلاری شکایت کرد.

جمهوری اسلامی نوشت: می ترسم بنویسم جامعه مرده، برای همه ما پیش می آید. حداقل ما در کما هستیم. اگر نبود، خبر فساد بیش از 3 میلیارد دلاری چای، زلزله هزار ساله را به پا می کرد و همه چیز را ویران می کرد. اگر به کما اعتقاد نداشته باشیم، بدی بدتر از کما گردنمان را گرفته است. خطرناکتر از کما عادی شدن مشکلاتی از این دست است. «عادی سازی فساد» تا جایی که پیش می رود.

ای کاش این “فساد جدید چای” جدیت ما را در ترک عادت و اعلام حالت فوق العاده برای خودمان بیشتر می کرد. به همین دلیل حاکمان باید خود را تکان دهند و به میدان بروند و با ارائه گزارشی مبسوط و برگزاری نشست خبری برای پاسخگویی به سوالات خبرنگاران اولین گام را در جهت شفافیت و اصلاحات بردارند.
به وضوح توضیح دهید که چه فرآیندهایی منجر به وقوع چنین رویدادهایی می شود. چرا این موضوع در کشور تکرار می شود؟ آیا می توانید کشور دیگری را نام ببرید که این حمله فساد در آن تکرار می شود؟ ببینید کشورهای دیگر چگونه با تنگناها برخورد می کنند تا هیچکس جرات چنین اشتباهی را نداشته باشد؟ ما در حال یاد گیری هستیم.