درخواست عباس عبدی از دولت رئیس جمهور: اسامی مدیرانی را که در پرونده فساد 3.7 میلیاردی برکنار کردید فاش کنید/ چنین فساد بزرگی قطعا برای بالاترین مقامات دولتی شناخته شده بود.

درخواست عباس عبدی از دولت رئیس جمهور: اسامی مدیرانی را که در پرونده فساد 3.7 میلیاردی برکنار کردید فاش کنید/ چنین فساد بزرگی قطعا برای بالاترین مقامات دولتی شناخته شده بود.

عباس عبدی نوشت: فساد 3.7 میلیارد دلاری در دولتی که ارزهای کمی آن مهم است، مانند یافتن سوزنی در انبار کاه نیست، مانند دیدن گاومیش در انبار کوچکی است که حتی یک نابینا هم می تواند بگوید گاومیش وجود دارد. این ساده است، بسیار ساده تر از آنچه فکر می کنید.

عباس عبدی در اعتماد نوشت: فساد 3.7 میلیارد دلاری مثل زلزله 8 ریشتری ساختمان شعارهای ضد فساد را به لرزه درآورده است و احتمالا پس لرزه ها هیچ کدام از این ساختمان ها را رها نمی کند اما چیزی بدتر از فساد وجود دارد و آن گمراه کردن افکار عمومی از این ساختمان هاست. اصل مشکل در دست کسانی است که شعار مبارزه با فساد را سر می دهند، اما علت فساد و حتی معنای دقیق آن را نمی فهمند.

سخنگوی محترم دولت در خصوص مفاسد اخیر به نکاتی اشاره کرد: «دفتر بازپرسی ویژه رئیس جمهور تاکنون 20 پرونده قضایی تشکیل و حدود 60 نفر از مجریان منتقل شده اند و پرونده فساد و تخلف در واردات چای است. فقط یکی از مواردی که کشف شده است… قضیه واردکننده ای که تجهیزات چای وارد کرده و گفته می خواهد در شهر چای تولید کند تا هم بازار داخلی داشته باشد و هم به بازارهای خارجی صادر کند.

دولت اگر فسادی پیدا کرد برای حفظ حقوق مردم اولین نفری است که جلوی آن را می گیرد… همه مدیرانی که تخلف کردند توسط همه مراجع ذی صلاح برکنار شده اند… امیدواریم هر چه زودتر تصمیم نهایی صادر شود. . چگونه برخی در این کشور می توانند حقوق مردم و یتیمان این کشور را به نفع خود مصادره کنند؟»

اینها پاسخ هایی نیست که مردم نیاز دارند. اگر نمی دانید باید بدانید که برای دریافت چند ده میلیون ارز دولتی برای واردات دارو، کالاهای ضروری و شیرخشک باید تعداد زیادی از مردم با آن موافقت کنند. پرداخت 3.7 میلیارد دلار به یک نفر بدون اطلاع مقامات ارشد دولتی غیرممکن است و اگر بدون اطلاع آنها این اتفاق افتاده باشد، دولت باید به دلیل بی مسئولیتی و سوء مدیریت مورد بازخواست جدی قرار گیرد.

کشوری که به تک تک آن دلارها نیاز دارد، چگونه می توان بدون گزارش دقیق و مفصل و با توجیه و صرف گفتن اینکه می خواهد یک شهر چای بسازد، آن رقم را ارائه کرد؟ همچنین، مشکل اصلی توضیح کل فرآیند است.

باید گفت که تقاضای دریافت کننده ارز چه بوده است؟ کدام کارشناسان دولتی آن را تایید کردند؟ روند تایید مراجع مسئول برای پرداخت این مبلغ هنگفت چگونه بود؟ نظارت بر کار نامزد چگونه است؟ چرا در روند عادی متوجه این فساد بزرگ نشدند؟ اگر این گزارش را می نویسید اصلاً نیازی به دستگیری های جدید نیست زیرا معلوم می شود که ریشه فساد در گیرندگان ارز نیست بلکه در سیاست هایی است که با سیاست های غلط و فرآیندهای اشتباه این فساد را ممکن کرده است.

آنها گفتند 60 نفر آواره و تعدادی دستگیر شدند. خوب، اگر این افراد اشتباه کردند، توضیح دهید که چرا؟ این افراد چه کسانی هستند و چرا این اتفاق افتاد؟ فقط می گویند یکی از 20 مورد فساد است. چرا آنها را اعلام نمی کنید؟ این راه مبارزه با فساد نیست، راهی برای توجیه کار است. فساد 3.7 میلیارد دلاری در دولتی که ارزهای کمی اهمیت دارد، مانند یافتن یک سوزن در انبار کاه نیست، بلکه مانند دیدن یک گاومیش در انبار کوچکی است که حتی یک مرد نابینا می تواند بگوید گاومیش وجود دارد. این ساده است، بسیار ساده تر از آنچه فکر می کنید.

شما نه در این کارها مهارت دارید، نه درک درستی از فساد دارید، نه ریشه های آن را می شناسید و نه اراده ای برای مقابله با آن دارید. لطفا اسامی افرادی که به خاطر این فساد اخراج شده اند را اعلام کنید. شما آنها را خوب می شناسید.