محاکمه متهمان پرونده فساد در شهرداری ارومیه / جزئیات اتهامات 84 متهم فساد مالی شهردار

از جمله اتهامات متهمان اصلی پرونده که در زمان قرائت کیفرخواست ذکر شد، مشارکت در ارتشاء از طریق تشکیل غیرقانونی کمیسیون های فنی، مشارکت در قراردادهای سرمایه گذاری، مشارکت در پروژه شهربازی چیچست، نظارت و مشارکت در تخریب اموال عمومی و بیت المال رهبری گروه جنایتکار با همکاری راهزنان و اراذل و اوباش برای مبارزه با مشکلات و روحیات مردم، نظارت بر رشوه با تملک زمین و کنترل و مشارکت در اختلاس و سایر متهمان به اتهاماتی مانند ارتشا، تضییع حقوق دولتی ، صدور احکام غیرقانونی ساخت و ساز غیرمجاز، اختلاس، تبانی در معاملات دولتی، کلاهبرداری، تبانی علیه جان انسانها، قصور در انجام وظایف قانونی و تحصیل ثروت از طرق غیرقانونی در این پرونده عنوان شده و قرار است برای آنان محاکمه و کیفرخواست صادر شود. در این دادگاه رسیدگی و تصمیم گیری خواهد شد.

امروز دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان شهرداری ارومیه برگزار شد که نماینده دادستان مرکز استان که یکی از معاونین دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان بود به دفاع از کیفرخواست پرداخت و توضیح داد جزئیات اتهامات در کیفرخواست و ذکر دلایل و اسناد و مدارک قوی در پرونده پرداخت.

نصیر اتبای قاضی عالی آذربایجان غربی در این خصوص گفت: روند دفاع از کیفرخواست بیش از 36 صفحه با 84 متهم بیش از 5 ساعت به طول انجامید و نماینده دادستان طبق قانون و مقررات از کیفرخواست در دست بررسی بود. آزمایشی تولید در چند روز آینده. دوباره وارد شوید.

رئیس قاضی استان آذربایجان غربی افزود: محاکمه با حضور متهمان و وکلای آنان و نماینده دادستان با رعایت کلیه ضوابط و مقررات دادرسی کیفری ادامه دارد و رسیدگی و نتایج محاکمه خواهد شد. از طریق رسانه ملی مورد توجه مردم محترم قرار گیرد.

وی ادامه داد: تمامی اظهارات متهمانی که در مراحل تحقیقات مقدماتی به جرایم ارتکابی اعتراف کرده بودند توسط معاون دادستان قرائت شد و کلیه اسناد و مدارک اتهامات عنوان شده از جمله اظهارات متهمان، نتیجه گیری فنی و اطلاعاتی و نظرات کارشناسان رسمی قوه قضائیه ارائه شد که مورد استماع حاضرین در جلسه قرار گرفت.

عتباتی در پایان به تاکید معاون دادستان بر حقوق بیت المال اشاره کرد و گفت: یکی از درخواست های بسیار مهم و اساسی نماینده دادستان در دفاع از کیفرخواست، اعاده حقوق تضییع شده بیت المال و بیت المال است. صدور حکم قاطع و محدود کننده علیه متهم پرونده.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید