صدور احکام قطعی متهمان پرونده های مالی شهرداری های رامسر و چمستان


ساعت: 16:19
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919600

محمدصادق اکبری از صدور دستور قطعی به عاملان و متخلفان جرایم مالی مرتبط با پرونده های شهرداری و شورای اسلامی شهر رامسر و همستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، حجت الاسلام محمدصادق اکبری عصر امروز در جمع خبرنگاران با صدور احکام قطعی نسبت به مرتکبین جرایم مالی مرتبط با پرونده های شهرداری و شورای اسلامی شهر رامسر و همستان شهر نور، شهردار را محکوم کرد. و شورای اسلامی شهر رامسر به 5 سال حبس تعزیری.

وی خاطرنشان کرد: با صدور رای قطعی در دادگاه تجدیدنظر استان، مظاهر باکر سلیمی (شهردار سابق رامسر) و محمدجعفر خلیلی (رئیس سابق شورای اسلامی این شهر) هر کدام به 5 سال حبس تعزیری محکوم شدند. برای اخاذی به طرق مختلف معادل نقدی بهای اموال و وجوه اخذ شده، 74 ضربه شلاق و انفصال موقت به مدت سه سال، همچنین شهردار سابق رامسر به اتهام ضرر به اموال عمومی و حقوق بیت المال، جبران خسارت وارده به 74 ضربه شلاق محکوم شد. پرداخت غرامت و جزای نقدی معادل نقدی سود نیز محکوم شد.

وی افزود: در ادامه رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی، گلمرضا چمن آرا (شهردار سابق همستان) به اتهام تصرف غیرقانونی و تخریب اموال دولتی و نقی توکلی (مسئول وقت شهرداری و دبیر هنر 100) 92 ضربه شلاق خوردند. کمیسیون) به اتهام رشوه خواری از طرق مختلف. تا ۷ سال و نیم بعلاوه یک روز حبس، جزای نقدی معادل اموال مصادره شده، مصادره وجوه پرداختی به دولت، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال از خدمات دولتی به مدت یک سال و ۵ نفر دیگر از محکومان این پرونده نیز در این پرونده محکوم شدند. ارتشاء که به ۶ ماه و یک روز حبس تعزیری (۲ سال تعلیق) و ضبط وجه پرداختی به دولت محکوم شدند.

رئیس قاضی استان مازندران افزود: چهار نفر دیگر از محکومان ارتشا به شش ماه حبس تعزیری و چهار سال تعلیق محکوم شدند.

اکبری در پایان تصریح کرد: این اطمینان را به همکاران استانی می دهم که دستگاه قضایی استان مصمم به مبارزه انقلابی و جهادی با تمامی موارد مفاسد و جلوگیری از ایجاد بسترهای فساد است و هیچ اقدامی که لازم باشد برای حفظ حقوق مردم انجام نخواهد داد. لازم است دریغ نکند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید