برگزاری جشنواره محلی جمعیت بومی “هفته مازندران” در بخش چمستان

ساعت: 12:42
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780363

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور اعلام کرد؛

داود فلا گفت: هفته آینده به مناسبت هفته مازندران برنامه مدون در یکی از روستاهای دهستان چمستان به عنوان جشنواره محلی جمعیت بومی با رعایت تمامی مراحل بهداشتی برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داود فلا در گفت و گو با خبرنگار بلاغ به مناسبت هفته مازندران، اظهار کرد: 22 تا 30 مهرماه به نام هفته مازندران، فرصتی برای شناسایی ظرفیت های استانی و تقویت همبستگی فرهنگی و اجتماعی نامگذاری شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه با سرپرست فرمانداری و دبیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای ادارات شهرستان نور در فرمانداری، افزود: تمامی تشریفات بهداشتی برقرار شده است.

رئیس اداره فرهنگ و جهت گیری اسلامی شهرستان نور با بیان اینکه شهرداری ها و ادارات در این هفته برنامه های متنوعی را با شعار مازندران سرزمین علوی برگزار می کنند، خاطرنشان کرد: جوانان ورزشکار و قهرمانی هستند که خلق کرده اند. سربلندی برای کشور، استان و شهر و… و شهرداری های شهر نور نیز در هفته مازندران فضای لازم را ایجاد می کنند.

این مسئول تصریح کرد: به مناسبت هفته مازندران با هماهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نور، بازی های بومی محلی جمعیت بومی با رعایت رویه های بهداشتی در یکی از مدارس ابتدایی برگزار می شود. هدف از این برنامه ها تبیین و معرفی فرهنگ و آداب و رسوم مازندران برای کودکان، نوجوانان و جوانان از گذشته تا به امروز بوده است.

فلا در پایان افزود: همه باید در راستای توسعه فرهنگی گام های موثری برداریم و در حفظ و معرفی آداب و رسوم استان مازندران به نسل های آینده مشارکت داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید