جام جهانی هندبال 2023 / دیدار تیم ملی ایران مقابل اسلوونی در اولین گام مرحله نهایی

ساعت: 19:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۷
کد خبر: 1923114

تیم ملی هندبال مردان ایران در اولین دیدار خود در مرحله نهایی جام جهانی 2023 به مصاف اسلوونی خواهد رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم ملی مردان ایران در اولین دیدار خود از مرحله نهایی جام جهانی 2023 لهستان از ساعت 18:00 (به وقت تهران) روز چهارشنبه 7 دی ماه به مصاف تیم اسلوونی می رود.
محمد سیاووشی، علی رحیمی کازرونی، امیدرضا سرپوشی، مطبی حیدرپور، محمدرضا اوری، سلامان بربط، افشین صادقی، شهاب صادق زاده، وحید مسعودی، محمدمهدی بهنام نیا، میلاد قلندری، پویا نوروزی نژاد، محمد کیانی، یدسین رضا یدری صمبی‌گرامی دخکاردی، سید مهدی موسوی، صابر حیدری، محمدرضا کاظمی، علی کهزاد 20 ملی پوش حاضر در این مسابقات هستند.
روحلا اکرمی نیا (سرمربی)، وسلین ویوویچ (سرمربی)، حمید سادک شاه نشین (سرمربی)، شهداد مرتجی (سرمربی) و دانیال مصلح پور (دکتر) ترکیب تیم ملی هندبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان را تشکیل می دهند.
تیم ملی هندبال ایران که چند ماهی است با هدایت واسیلین ویوویچ در گروه A جام جهانی با تیم های اسپانیا، مونته نگرو و شیلی قرار گرفت و اولین بازی تیم ملی مقابل شیلی با نتیجه 25 به پایان رسید. -24 مزیت به سود ایران. در ادامه، ایران در گام دوم مقابل مونته نگرو قرار گرفت و با وجود نمایش خوب و دیدنی، این دیدار را با نتیجه 34 بر 31 واگذار کرد. ملی پوشان کشورمان در آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی به مصاف تیم قدرتمند اسپانیا رفتند و با نتیجه 35 بر 22 شکست خوردند.
تیم های ملی ایران، مونته نگرو و اسپانیا از گروه A جام جهانی صعود کردند و به جمع 24 تیم برتر جهان راه یافتند. این اولین بار است که تیم ملی هندبال مردان ایران به مرحله اصلی مسابقات جهانی صعود می کند.
تیم ملی هندبال اسلوونی 10 بار در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده و در سال 2017 موفق به کسب عنوان سوم این رقابت ها شده است. اسلوونی با حضور 13 بار در مسابقات قهرمانی اروپا عنوان دوم اروپا را نیز به خود اختصاص داد.
تیم ملی اسلوونی سه بار در بازی های المپیک شرکت کرده است و بهترین عنوانی که این تیم در بازی های المپیک کسب کرده، عنوان ششمی است.
وسلین ویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال مردان ایران در گذشته سکاندار تیم هندبال اسلوونی بود و با این تیم عنوان سومی جهان را کسب کرد.
برنامه تیم ملی هندبال مردان ایران در مرحله نهایی مسابقات جهانی 2023 لهستان به شرح زیر است:
28 ژانویه، چهارشنبه – 18:00
ایران – اسلوونی
جمعه 30 دسامبر الی 20:30
ایران – فرانسه
2 فوریه، یکشنبه – از ساعت 20:30
ایران – لهستان

دیدگاهتان را بنویسید