بازی سخت تیم ملی هندبال قهرمانی جهان مقابل اسلوونی در گام اول؛ سورپرایز مقابل تیم سوم جهان؟!

ساعت: 08:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۸
کد خبر: 1923142

قطر، بحرین و ایران؛ تیم های آسیایی به دور اصلی راه یافتند

تیم ملی هندبال کشورمان امشب در اولین دیدار مرحله اصلی رقابت های قهرمانی جهان به مصاف تیم اسلوونی می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تیم ملی مردان ایران در اولین دیدار خود در مرحله نهایی جام جهانی 2023 در لهستان از ساعت 18:00 روز چهارشنبه 28 دی ماه (به وقت تهران) به مصاف تیم اسلوونی خواهد رفت.

تیم ملی هندبال ایران که چند ماهی است با هدایت واسیلین ویوویچ در گروه A جام جهانی با تیم های اسپانیا، مونته نگرو و شیلی قرار گرفت و اولین بازی تیم ملی مقابل شیلی با نتیجه 25 به پایان رسید. -24 مزیت به سود ایران. در ادامه، ایران در گام دوم مقابل مونته نگرو قرار گرفت و با وجود نمایش خوب و دیدنی، این دیدار را با نتیجه 34 بر 31 واگذار کرد. ملی پوشان کشورمان در آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی به مصاف تیم قدرتمند اسپانیا رفتند و با نتیجه 35 بر 22 شکست خوردند.

تیم های ملی ایران، مونته نگرو و اسپانیا از گروه A جام جهانی صعود کردند و به جمع 24 تیم برتر جهان راه یافتند. این اولین بار است که تیم ملی هندبال مردان ایران به مرحله اصلی مسابقات جهانی صعود می کند. تیم ملی هندبال اسلوونی 10 بار در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده و در سال 2017 موفق به کسب عنوان سوم این رقابت ها شده است. اسلوونی با حضور 13 بار در مسابقات قهرمانی اروپا عنوان دوم اروپا را نیز به خود اختصاص داد.

اسلوونی در مرحله گروهی این مسابقات با فرانسه، لهستان و عربستان همگروه بود اما مقابل فرانسه با نتیجه 31 بر 35 شکست خورد و مقابل لهستان با نتیجه 32 بر 23 و مقابل عربستان با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. با نتیجه 33 بر 19 به عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله اصلی این مسابقات شد. اسلوونی از طریق وایلد کارت به این دوره از جام جهانی راه یافت. البته این دهمین حضور او در مسابقات جهانی است که در 9 بار قبلی دو بار به مرحله نهایی راه یافته بود.

تیم ملی اسلوونی سه بار در بازی های المپیک شرکت کرده و بهترین عنوان کسب شده توسط این تیم در بازی های المپیک، عنوان ششمی است. با وجود اینکه اسلوونی یکی از بالا و پایین ترین تیم های اروپایی است، اما در این تورنمنت نسل قدرتمندی از بازیکنان مانند بلاژ یاناک وینگر راست، الکس ولا وینگر راست و جوره دولانک وینگر راست دارد. اوروش زورمان سرپرست این تیم است. وسلین ویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال مردان ایران در گذشته سکاندار تیم هندبال اسلوونی بود و با این تیم عنوان سومی جهان را کسب کرد.

محمد سیاووشی، علی رحیمی کازرونی، امیدرضا سرپوشی، میتابی حیدرپور، محمدرضا اوری، سلامان بربط، افشین صادقی، شهاب صادق زاده، وحید مسعودی، محمدمهدی بهنام نیا، میلاد قلندری، پویا نوروزی نژاد، محمد کیانی، یدسین رضا کعبی‌جو، مهرداد یدری سام‌جو. دخکاردی، سید مهدی موسوی، صابر حیدری، محمدرضا کاظمی، علی کهزاد 20 ملی پوش حاضر در این مسابقات هستند. روحلا اکرمی نیا (سرمربی)، وسلین ویوویچ (سرمربی)، حمید سادک شاه نشین (سرمربی)، شهداد مرتجی (سرمربی) و دانیال مصلح پور (دکتر) ترکیب تیم ملی هندبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان را تشکیل می دهند.

همچنین مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان از 31 آذرماه آغاز شد و امشب با برگزاری 8 دیدار مرحله گروهی به پایان رسید و رده بندی 24 تیم راه یافته به دور دوم مشخص شد. قطر، بحرین و ایران سه تیم آسیایی راه یافته به دور اصلی هستند و کره جنوبی، عربستان و … به جام رئیس جمهور رسید.

تیم های راه یافته به دور دوم مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان

گروه A: اسپانیا، مونته نگرو و ایران

گروه B: فرانسه، اسلوونی و لهستان

گروه C: سوئد، برزیل و کیپ ورد

گروه D: ایسلند، مجارستان و پرتغال

گروه E: آلمان، صربستان و قطر

گروه F: نروژ، هلند و آرژانتین

گروه G: مصر، کرواسی و آمریکا

گروه H: دانمارک، بحرین و بلژیک

همچنین تیم های شیلی، عربستان سعودی، اروگوئه، کره جنوبی، الجزایر، مقدونیه شمالی، مراکش و تونس نیز تیم های راه یافته به جام ریاست جمهوری هستند.

برنامه تیم ملی هندبال ایران در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی جهان 2023

28 ژانویه، چهارشنبه – 18:00

ایران – اسلوونی

جمعه 30 دسامبر الی 20:30

ایران – فرانسه

2 فوریه، یکشنبه – از ساعت 20:30

ایران – لهستان

دیدگاهتان را بنویسید