پیروزی تیم ملی ایران مقابل قدرت هایی مانند آمریکا و لهستان آسان نیست/بازی های زیبایی با اسلوونی و ایتالیا خواهیم داشت.


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881338

مسیر موفقیتی که تیم ملی طی کرده والیبال ایران را به قله های افتخار خواهد رساند.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: دیدار مقابل صربستان با هدایت سرمربی سابق ایران کولاکوویچ نیز بسیار جذاب خواهد بود و همچنین دیدار مقابل اسلوونی نیز بسیار جذاب خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال؛ محمدرضا داورزنی سرپرست این فدراسیون پس از پیروزی تیم ملی مقابل لهستان گفت: به مردم عزیزمان به خاطر این شاهکار بزرگ تیم ملی تبریک می گویم. مردم نگران شروع لیگ ملت های والیبال 2022 به دلیل تغییر نسل تیم ملی بودند که طبیعی بود. بازیکنان جوان را به تیم ملی تزریق کردیم و به بزرگترها استراحت دادیم تا به باشگاه هایشان برسند. انتظار مردم از تیم ملی بیشتر است اما ما به جوانان فرصت دادیم تا تیم را همراهی کنند. دو باخت در هفته اول و افت آنها مردم را نگران کرد اما در عین حال از مردم خواستم به جوانان فرصتی برای اثبات خود بدهند.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: تیم ایران در هفته دوم دو برد و دو باخت داشت اما باخت مقابل بلغارستان انتظار مردم را برآورده نکرد اما خوشبختانه با شکست آمریکا و کانادا رضایت نسل ایجاد شد. در میان مردم البته باز هم از مردم صبر می خواهیم چون تیم ملی در مسیر موفقیت قرار دارد و شاید هفته سوم شرایط بهتری داشته باشد. وقتی تیمی به تیمی تبدیل می شود که 6 بازیکن زیر 21 سال دارد و سه بازیکن اصلی آن (جواد کریمی، علی اصغر مجدار و میثم صالحی) در حال گذراندن دوره درمان و نقاهت هستند و به تدریج در آینده به تیم آسفا خواهند پیوست، کارشناسان و مربیان. نگران باشید این طبیعی است که تیم ملی ببازد. مثلا تصور عمومی از پیروزی ایران مقابل ژاپن مثل همیشه بود اما اینکه چرا امسال به ژاپن باختیم سوالی است که دوستداران والیبال را نگران کرده است.

وی با تاکید بر اینکه فدراسیون والیبال باید این فضا را مدیریت می کرد تا تیم به خودباوری برسد، گفت: ژاپن کشوری ریشه دار در والیبال در دنیاست و با بازسازی هایی که انجام داده چند سالی است که خوب کار می کند. و باید باور کنیم که او باید بهتر از ژاپن برنامه ریزی و کار کند تا بتوانیم در آینده ژاپن را شکست دهیم.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: خوشبختانه ملی پوشان در دیدار با لهستان نشان دادند که می توانیم از این امید و اطمینان بهره ببریم. برای بازیکنان جوان ایرانی خیلی مهم است که خودشان را باور کنند که می توانند عملکرد بهتری داشته باشند و مقابل تیم های بزرگ دنیا خوب بازی کنند و این را ثابت کردند. تیم ایران با تیم ملی آن کشور در حضور بیش از 10 هزار تماشاگر لهستانی به میدان رفت. این دیدار که حتی می توانست با نتیجه 3 بر یک به پایان برسد، بچه ها در ست پنجم به آینده امیدوار شدند.

داورزنی با یادآوری اینکه تیم ملی والیبال ایران در این هفته سه دیدار دیگر دارد و امیدوار است همین کار را انجام دهد، گفت: تیم ایران شانس صعود به دور نهایی لیگ ملت‌ها را دارد. وجود این جوانان ارزشمند را به مردم تبریک می گویم. برد مقابل تیم های بزرگ دنیا مثل آمریکا برای آنها آسان نیست، برد لهستان آسان نیست.

وی ادامه داد: تیم ملی به بازی های خود با ایتالیا، صربستان و اسلوونی ادامه می دهد که مطمئنا می تواند دوباره کام مردم را شیرین کند. لبخند را بر لبان مردم بیاورد. البته چیزی که برای فدراسیون خیلی مهم است این است که بازیکنان به تدریج اعتماد به نفس لازم را پیدا کنند، خدا را شکر ترس و استرسی که روی دوش بازیکنان بود از بین رفته و روانتر و بهتر بازی می کنند. بدون شک این تیم آینده درخشانی دارد و با اضافه شدن سه بازیکنی که دوران درمان را سپری می کنند. تیم ملی والیبال ایران شرایط بسیار بهتری پیدا خواهد کرد. مطمئنم مسیر موفقیتی که تیم ملی در آن قرار دارد والیبال ایران را به اوج افتخار خواهد رساند.

رئیس فدراسیون والیبال درباره دیدار پنجشنبه 25 تیرماه ایران و ایتالیا و پیش بینی نتیجه گفت: تیم ایران قادر است همه حریفان خود را شکست دهد، هرچند احتمال شکست وجود دارد، اما این تردیدها برای تیمی جوان که 6 بازیکنش در زمین های بزرگ تجربه ندارند. طبیعی است به همین دلیل پیش بینی نتایج کار سختی است. هیچ یک از کارشناسان انتظار نداشتند ایران در هفته دوم مقابل آمریکا پیروز شود. مطمئنم قبل از بازی ایران و لهستان، کارشناسان تصور نمی کردند لهستان شکست بخورد، کمتر هوادار و کارشناسان والیبال این پیروزی را پیش بینی می کردند، شاید تیم ایران در ست چهارم بازی را با نتیجه 3-1 به پایان برساند. ، اما جذابیت بازی این بود که بچه ها ست پنجم را با قدرت بیشتری ببرند. آنها نشان دادند که برای بازی خوب مقابل تیم های بزرگ دنیا اعتماد به نفس دارند.

وی ادامه داد: تیم ایران بازی بسیار خوبی با ایتالیا خواهد داشت، بازی با صربستان با هدایت کولاکوویچ سرمربی سابق ایران و همچنین بازی با اسلوونی نیز بسیار جذاب خواهد بود.

رئیس فدراسیون والیبال با یادآوری اینکه به ملی پوشان تاکید کردم خوب بازی کردن مهم است و نتیجه مهم نیست، افزود: برای ما خیلی مهم است که بازیکنان اعتماد به نفس خود را تقویت کنند و بازی خودشان را انجام دهند. تیم ملی ایران هر وقت خودش بود و بازی خودش را کرد، مقابل قدرت های بزرگ دنیا پیروز شد. اما ترس و نگرانی درونی از باخت باعث شد به نتیجه خیانت شود. بنابراین نمی توان نتیجه سه بازی آینده را پیش بینی کرد. از پسرها خواستم از هیچ چیز نترسند، بازی خودشان را انجام دهند، مطمئناً وقتی خودشان هستند، مردم از بازی آنها لذت خواهند برد. من هم به آنها تاکید کردم که از بازی خودشان لذت ببرند. وقتی کسی از عملکردش در زمین منهای امتیاز راضی باشد، رضایت و لذت از بازی به مردم سرایت می کند. بعد از برد ایران مقابل لهستان پیام های زیادی از مردم داشتم که اکثر مردم و کارشناسان از عملکرد بچه ها راضی هستند. همه سلام کردند و تشکر کردند.

داوری درباره حضورش در لهستان و اینکه آیا حضورش به معنای علاقه به صعود تیم ملی والیبال به مرحله نهایی لیگ ملت ها است؟ وی گفت: در این سال ها به ندرت پیش می آمد که در لیگ جهانی و لیگ ملت ها در کنار تیم باشم اما با تغییر نسل و تغییر کادر فنی به کادری کاملا ایرانی به سراغ آنها آمدم. تا بدانند ما برای کارشان ارزش قائلیم. باید ترس از باخت را از تیم دور کنیم. در کنار حضور در کنار بازیکنان، آمدم تا به آنها بگویم صد در صد از آنها حمایت می کنم. چون نتایج هفته اول انعکاس خوبی نداشت و این مشکل به بازیکنان و کادرفنی فشار زیادی وارد کرد، بنابراین آمدم نقطه قوت کادر فنی و بازیکنان باشم تا هر روز شرایط بهتر شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید