هندبال قهرمانی جهان حمله هندبالیست ها به سمت دروازه تیم میزبان / مقابل تیم سوم المپیک

ساعت: 15:16
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923518

تیم ملی هندبال ایران در دیدار پایانی خود به مصاف میزبان جام جهانی 2023 خواهد رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم ملی هندبال ایران روز یکشنبه 11 بهمن ماه از ساعت 20:30 (به وقت تهران) در سومین دیدار مرحله نهایی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف تیم ملی لهستان میزبان مسابقات خواهد رفت. در لهستان در سال 2023

محمد سیاووشی، علی رحیمی کازرونی، امیدرضا سرپوشی، مطبی حیدرپور، محمدرضا اوری، سلامان بربط، افشین صادقی، شهاب صادق زاده، وحید مسعودی، محمدمهدی بهنام نیا، میلاد قلندری، پویا نوروزی نژاد، محمد کیانی، یدسین رضا یدری صمبی‌گرامی دخکاردی، سید مهدی موسوی، صابر حیدری، محمدرضا کاظمی، علی کهزاد 20 ملی پوش حاضر در این مسابقات هستند.

روحلا اکرمی نیا (سرمربی)، وسلین ویوویچ (سرمربی)، حمید سادک شاه نشین (سرمربی)، شهداد مرتجی (سرمربی) و دانیال مصلح پور (دکتر) ترکیب تیم ملی هندبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان را تشکیل می دهند.

تیم ملی هندبال ایران که از چند ماه پیش با هدایت واسیلین ویوویچ در این گروه قرار دارد در این گروه قرار دارد. آ جام جهانی در کنار اسپانیا، مونته نگرو و شیلی است و اولین دیدار تیم ملی مقابل شیلی با برتری 25 بر 24 به سود ایران به پایان رسید. در ادامه، ایران در گام دوم مقابل مونته نگرو قرار گرفت و با وجود نمایش خوب و دیدنی، این دیدار را با نتیجه 34 بر 31 واگذار کرد. ملی پوشان کشورمان در آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی به مصاف تیم قدرتمند اسپانیا رفتند و با نتیجه 35 بر 22 شکست خوردند.

تیم ملی ایران نیز در اولین بازی خود در مرحله اصلی این رقابت ها به مصاف اسلوونی رفت و در آن بازی با نتیجه 38 بر 21 شکست خورد. ملی پوشان کشورمان در دومین بازی خود از این مرحله با نتیجه 41 بر 29 مغلوب فرانسه شدند.

لهستان با ثبت 18 سهمیه قهرمانی جهان و حضور در 5 بازی المپیک یکی از نقاط قوت هندبال اروپاست.

لهستانی ها در مسابقات جهانی یک مدال برنز المپیک و یک نقره و ۳ برنز کسب کردند و به دنبال عملکرد درخشان در این دوره از مسابقات جهانی هستند.

تیم ملی هندبال ایران پیش از جام جهانی در مسابقات چهارجانبه کاتوویتس به مصاف لهستان رفت و در آن دیدار با نتیجه 32 بر 27 شکست خورد.

تیم های ملی ایران، مونته نگرو و اسپانیا از گروه آ آنها به مسابقات جهانی صعود کردند و در جمع 24 تیم برتر جهان قرار گرفتند. این اولین بار است که تیم ملی هندبال ایران به مرحله اصلی مسابقات جهانی صعود می کند.

دیدگاهتان را بنویسید