هندبال قهرمانی جهان مونته نگرو دومین حریف هندبالیست ها/ چالش وویویچ مقابل شهر خود

ساعت: 20:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۳
کد خبر: 1922526

تیم ملی هندبال مردان ایران در دومین دیدار خود در جام جهانی 2023 به مصاف مونته نگرو خواهد رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم ملی مردان ایران در دومین دیدار خود در جام جهانی 2023 لهستان از ساعت 20:30 روز شنبه 24 دی ماه (به وقت تهران) به مصاف مونته نگرو می رود.

محمد سیاووشی، علی رحیمی کازرونی، امیدرضا سرپوشی، میتابی حیدرپور، محمدرضا اوری، سلامان بربط، افشین صادقی، شهاب صادق زاده، وحید مسعودی، محمدمهدی بهنام نیا، میلاد قلندری، پویا نوروزی نژاد، محمد کیانی، یدسین رضا کعبی‌جو، مهرداد یدری سام‌جو. دخکاردی، سید مهدی موسوی، صابر حیدری، محمدرضا کاظمی، علی کهزاد 20 ملی پوش حاضر در این مسابقات هستند.

روحلا اکرمی نیا (سرمربی)، وسلین ویوویچ (سرمربی)، حمید سادک شاه نشین (سرمربی)، شهداد مرتجی (سرمربی) و دانیال مصلح پور (دکتر) ترکیب تیم ملی هندبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان را تشکیل می دهند.

تیم ملی هندبال ایران در دیدار رده بندی مسابقات قهرمانی آسیا 2014 که مقدماتی جام جهانی 2015 قطر بود، تیم امارات را شکست داد و با کسب اولین هندبال بین المللی ایران، سومین عنوان آسیایی را برای راهیابی به جام جهانی کسب کرد. در این سن اتفاق افتاد.

تیم ایران در گروه B جام جهانی 2015 با تیم های کرواسی، مقدونیه، اتریش، تونس و بوسنی و هرزگوین همگروه بود و در پایان از بین 24 تیم حاضر در این رقابت ها در رده بیست و یکم قرار گرفت.

دومین حضور تیم ملی هندبال در مسابقات جهانی در حالی برگزار می شود که دو بازیکن کلیدی و تاثیرگذار ایران به دلیل مصدومیت این رویداد ورزشی را از دست داده اند. یونس اطری قوش راست مدافع خط و مدافع تیم ملی و سید علیرضا موسوی به دلیل مصدومیت نتوانستند تیم ملی را همراهی کنند.

تیم ملی هندبال ایران که چند ماهی است با هدایت واسیلین ویوویچ در جام جهانی با تیم های اسپانیا، مونته نگرو و شیلی در گروه A قرار گرفت و اولین دیدار تیم ملی مقابل شیلی با برتری به پایان رسید. 25-24 به سود ایران.

تیم ملی ایران در گروه A جام جهانی با تیم های ملی اسپانیا، مونته نگرو و شیلی همگروه است.

تیم مونته نگرو با حضور در این رقابت ها در سال 2013 دومین حضور خود در جام جهانی را تجربه می کند. مونته نگرو به عنوان یکی از تیم های پدیده قاره اروپا شناخته می شود که در سال های اخیر 6 بار در مسابقات قهرمانی اروپا حاضر شده است.

تیم مونته نگرو در اولین دیدار خود در جام جهانی 2023 لهستان به مصاف تیم قدرتمند اسپانیا رفت و موفق شد به مصاف این تیم برود. در نهایت اسپانیا با نتیجه 30 بر 25 به برتری رسید.

وسلین ویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال ایران اهل مونته نگرو است.

برنامه دیدارهای تیم ملی ایران در مرحله گروهی جام جهانی به شرح زیر است:

ایران – مونته نگرو / شنبه 24 ژانویه ساعت 20:30

ایران – اسپانیا / دوشنبه 5 آذر ساعت 23

دیدگاهتان را بنویسید