جان کربی: در حمله به کنسولگری سفارت ایران در دمشق نقشی نداشتیم/ اظهارات وزیر امور خارجه ایران بی اساس است

جان کربی: در حمله به کنسولگری سفارت ایران در دمشق نقشی نداشتیم/ اظهارات وزیر امور خارجه ایران بی اساس است

جان کربی، سخنگوی و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز سه‌شنبه به وقت محلی در یک کنفرانس خبری در واشنگتن، در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده انتظار دارد ایران در برابر حمله دمشق تلافی کند یا خیر. وی پاسخ داد: من نمی توانم تصمیم رهبر ایران یا سپاه را پیش بینی کنم. اما من خیلی صریح می گویم که ما هیچ نقشی در حمله به دمشق نداشتیم و به هیچ وجه بخشی از آن نبودیم.»

سخنگوی دولت جو بایدن افزود: بنابراین اظهارات وزیر امور خارجه ایران مبنی بر اینکه آمریکا باید مسئول شناخته شود، بی اساس است. مثل همیشه، ما حفاظت از نیروهای خود را بسیار جدی می گیریم. ما از نیروها و پایگاه های خود در عراق و سوریه محافظت خواهیم کرد.»

حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه ایران پس از حمله رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی X نوشت: پس از حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان دیپلماتیک کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت چند تن از نظامیان رسمی مستشاران کشورمان سفارت رسمی سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران ساعت 00:45 صبح امروز (سه شنبه) از سوی مدیرکل آمریکا به وزارت امور خارجه احضار شد. در این احضاریه ابعاد حمله تروریستی و جنایت رژیم اسرائیل تشریح و بر مسئولیت دولت آمریکا تاکید شد و پیام مهمی به دولت آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد. آمریکا باید پاسخگو باشد.»