جدول پرداخت نهایی عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران

جدول پرداخت نهایی عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران

میزان عیدی مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی و میزان عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی با 20 سال سابقه کار معمولا در جلسه بهمن ماه شورای دولت مطرح و همانند عیدی دولت توسط شورای دولت تصویب و ابلاغ می شود. کارمندان

بر اساس مصوبه هیات وزیران، مبلغ عیدی مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال گذشته و مبلغ عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی با 20 سال سابقه خدمت، یک میلیون و هشتصد هزار تومان تعیین و تصویب شد. همچنین علاوه بر این مبلغ 500 هزار تومان برای خانواده ها و 200 هزار تومان برای هر فرزند تحت تکفل به مبلغ کمک اضافه شد. میزان عیدی مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1403 هنوز مشخص نشده است و به محض اعلام آن در سایت دیجی اینترتینمنت اطلاع رسانی خواهد شد.

مرخصی و پاداش پایان سال یکی از حقوقی است که به کارکنان کشوری، کارگران، بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری ​​در پایان سال داده می شود.

میزان این تعطیلات برای هر گروه از افراد به صورت جداگانه و طبق فرمول خاصی تعیین می شود. حقوق کارمندان کشوری و نظامیان توسط هیات وزیران و حقوق کارمندان دولتی توسط وزارت کار تعیین می شود. میزان عیدی افرادی که کمتر از یک سال سابقه خدمت دارند بر اساس ماه های حضور در محل کار محاسبه می شود.

عیدی کارگر بر اساس مصوبه مصوب نمایندگان شورای اسلامی محاسبه و تعیین می شود و بر اساس این مصوبه که در سال 1370 به تصویب رسیده است، تعطیلی کارگر در پایان سال معادل دو برابر حداقل مزد کارگر است. . البته این مبلغ حداقل مرخصی کارگر است و حداکثر مرخصی تا سه برابر حداقل حقوق ماهانه کارگر قابل پرداخت است. بنابراین حقوق عیدی حداقل معادل حقوق 60 روز آخر کار و حداکثر معادل حقوق 90 ​​روز آخر کار است.

ضمناً مدت مرخصی کارگران نباید از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی آنان تجاوز کند. همچنین طبق قانون پرداخت مرخصی به کارگرانی که کمتر از یک سال در کارگاه ها کار می کنند الزامی است، در این صورت میزان مرخصی باید بر اساس شصت روز حقوق و به نسبت روزهای کار وی محاسبه شود. در واقع در این شرایط ابتدا کمک هزینه ماهانه کارگر با ضرب در تعداد ماه های خدمت محاسبه می شود، مبلغ نهایی مقرری سالانه تعیین و پرداخت می شود.

موضوع مهم دیگر مربوط به عیدی این قشر از جامعه، زمان پرداخت عیدی مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال 1403 است.

سال گذشته دوره پرداخت عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی طبق اعلام کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی تهران از ۲۴ اسفندماه آغاز و به ترتیب حروف الفبا انجام شد. زمان پرداخت عیدی به مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال 1403 هنوز مشخص نشده است، اما احتمالاً مانند سال گذشته در نیمه اسفندماه این اتفاق رخ خواهد داد.

عید، تعداد مستمری بگیران کارگری 1402 نفر است

فرجی گفت: انتظار داریم به تمام مستمری بگیران تامین اجتماعی حداقل دو حقوق پایه عیدی بدهیم. وی افزود: بیش از 60 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل دستمزد و زیر خط فقر هستند. چرا باید مرخصی آخر سال یک بازنشسته با حقوق 9 میلیون برابر با یک قاضی یا معلم باشد؟

بالاخره این فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: اگر بحث عدالت حقوقی است باید در طول سال همان مزایا را به ما بازنشستگان بدهند.

طبق آنچه قانون می گوید کارگران امسال در ماه های پایانی سال حداقل 10 میلیون و 614 هزار تومان عیدی دریافت خواهند کرد. به همین ترتیب حداکثر مبلغ عیدی نیز 15 میلیون و 922 هزار تومان خواهد بود. بنابراین هرگونه پرداخت کمتر از 10 میلیون و 614 هزار تومان به عنوان عیدی به کارگرانی که یک سال یا بیشتر در کارگاه دائمی شاغل بوده اند خلاف قانون است. کارگران حق دارند شکایت کنند.

آنها می توانند از کارفرما در دفاتر کار شکایت کنند. این حق بر روی کاغذ برای کارگران مشمول قانون کار به رسمیت شناخته شده است، اما در عمل به دلیل قراردادهای موقت یک ماهه، سه ماهه و یک ساله و یا حتی قراردادهای شفاهی در کارگاه های کوچک، کارگران حق برخورداری از این حق قانونی را ندارند.