جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش در ماه آخر سال

جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش در ماه آخر سال

مشکل کمبود نیروی انسانی و بحران بازنشستگی در آموزش و پرورش همواره یکی از معضلات جدی در سال های اخیر بوده است و وزارت آموزش و پرورش که در چند سال اخیر با موج بازنشستگی نیروهای خود مواجه بوده است، برای جبران کمبود نیروی انسانی. ، از روش های جایگزین برای تامین معلمان استفاده می کند، از جمله می توان به حق الزحمه کارکنان آموزشی، استفاده از معلمان برای خرید خدمات، جذب نیروهای حرکتی، حق التدریس مربیان پیش دبستانی از محل قانون در انتصابات اشاره کرد. و ادامه خدمت معلمان در آستانه بازنشستگی.

علاوه بر این اقدام به برگزاری آزمون های آموزشی استخدامی سالیانه بر اساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان می نماید به این صورت که از بین فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی به بالا پس از قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه اقدام به جذب و اعزام به شرکت می نماید. در دوره های آموزشی یک ساله مدرس دانشگاه فرهنگیان است. این دانش آموزان واجد شرایط پس از قبولی در آزمون جامع نهایی وارد کلاس می شوند.

اگرچه پیش از این اعلام شده بود که شیوه استخدام در وزارت آموزش و پرورش تغییر خواهد کرد، اما در نهایت وزارت آموزش و پرورش اخیرا اعلام کرد که قصد دارد در روزهای پایانی سال آزمون استخدامی برگزار کند تا بتواند بخشی از نیازها را برطرف کند. برای معلمان در سال های آینده.این رهگذر فراهم می کند.

از این رو چالش هایی برای دانشگاه فرهنگیان وجود داشت که یکی از اصلی ترین چالش ها، تحصیلی و خوابگاهی است. ستاریفرد در این خصوص می گوید: «این یک مشکل جدی است و از یک سو مسئول و موظف به توسعه زیرساخت های دانشگاه فرهنگیان هستیم و از سوی دیگر طی اتفاقات خوبی که رخ داد، 420 هزار متر مربع فضای آموزشی و آموزشی و خوابگاه در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گرفت که منبع آن است. مکان اصلی تربیت نیروی انسانی متخصص در آموزش و پرورش بهبود یافت.

65 هزار نفر در سال آینده بازنشسته می شوند

به گفته این مسئول، نیاز وزارت آموزش و پرورش به نیروی انسانی برای سال آینده بیش از خروجی دانشگاه فرهنگیان است. این وزارتخانه حدود 80 هزار معلم بازنشسته و مستمری دارد که احتمال بازنشستگی حدود 65 هزار نفر از آنها وجود دارد و برای جایگزینی این نیروها علاوه بر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان از ظرفیت آزمون استخدامی نیز استفاده می شود.

به گفته ستاری فرد، رایزنی‌ها، گفت‌وگوها و مذاکراتی با سازمان استخدامی کشور انجام داده‌ایم تا تغییرات و بازنگری‌های اساسی در قالب، محتوا و روند برگزاری آزمون به منظور برگزاری آزمون ماده ۲۸ در سال جاری انجام شود. برای دوره پایه تلاش ما بر این است که با تغییر شرایط صلاحیت معلمان و مواد آزمون و سازوکار ارزشیابی، مصاحبه و گزینش، آزمون را تا پایان اسفند برگزار کنیم و 25000 نفر پرسنل مورد نیاز را از طریق آزمون ماده 28 تامین کنیم. به طوری که داوطلبان متعهد و متخصص باید آموزش و آموزش را آغاز کنند.

اعلام زمان برگزاری آزمون

وی همچنین زمان برگزاری آزمون را اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود آزمون 5 اسفند برگزار شود و مراحل مصاحبه و گزینش در سال آینده خواهد بود و در صورت عدم برگزاری آزمون به هر دلیلی در سال آینده برگزار خواهیم کرد. به زودی.” “

شرایط درخواست و محدودیت سنی

اما چه گروه هایی واجد شرایط شرکت در آزمون هستند؟ سه گروه از داوطلبان می توانند در این آزمون شرکت کنند که گروه اول فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دانشجویان مقطع دکتری دارای مدرک کارشناسی ارشد مجاز به شرکت هستند. سقف سنی پیش بینی شده 40 سال است و بر اساس مصوبه 833 شورای انقلاب فرهنگی، زمان همکاری با نهادهای دولتی از سقف سنی کسر می شود.

دسته دوم همکاران فرهنگی هستند که به صورت غیر رسمی در آموزش و پرورش خدمت می کنند که شامل نیروهای خرید خدمت، حقوق تدریس و نیروهای نهضتی می شود و دسته سوم طلاب حوزه علمیه هستند. پس از طی مراحل رقابتی، شناسایی نیروهای مشمول جهت انتقال به سامانه آموزش و پرورش مهر 1402 انجام می شود.

منابع و محتوای آزمون متعاقباً در سامانه دفترچه و ثبت نام جهت آمادگی داوطلبان در آزمون اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید