جزئیات اصلاح قوانین و دستورالعمل های ارزشیابی معلمان

جزئیات اصلاح قوانین و دستورالعمل های ارزشیابی معلمان

سیدمیتبی هاشمی، مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: این اولویت وزارتخانه است که فرآیند رتبه بندی همواره به صورت دقیق، منظم و جامع انجام شود.

هاشمی با اشاره به اینکه امسال سومین سال ارزشیابی معلمان است و وزارت آموزش و پرورش هم اکنون در حال بررسی و بازنگری قوانین و دستورالعمل های مربوط به ارزشیابی است، افزود: برنامه ما در وزارت آموزش و پرورش این است که فرآیند ارزشیابی مستمر باشد. فرآیند . امیدواریم در سال های آینده بتوانیم با آگاهی کامل و کارشناسانه از مشکلات پیش آمده در سازمان و شناسایی نقاط ضعف و قوت صورت گرفته، این روند را بهتر کنیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در خصوص فرآیند اجرای ارزشیابی معلمان تصریح کرد: فرآیند اجرای ارزشیابی معلمان در گذشته تکمیل شده بود اما درصد کمی از معلمان به دلیل زمان بر بودن فرآیند ارزشیابی خود را به پایان نرساندند. و هماهنگی هایی که باید بین ستاد، سازمان و ادارات کل انجام می شد، اعتراض کردند.

وی گفت: «گروه های ضربت ما اکنون مشغول هستند و به زودی، همانطور که برخی از معلمان ما توانستند گزارش های خود را ببینند، بقیه آن بستگان نیز می توانند گزارش خود را دریافت کنند که می توانند ظرف 10 روز از تاریخ 2017 میلادی این کار را انجام دهند. مهلت قانونی. در صورت لزوم.» اعتراض خود را اعلام و مدارک خود را بارگذاری کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش در خصوص رسیدگی به برخی شکایات معلمان از وضعیت روند ارزشیابی معلمان ادامه داد: بخش عمده ای از وظایف این اداره کل رسیدگی به مراجعات، طرح سوال و پاسخگویی به معلمان است. همکاران در زمینه متفاوت اتفاق می افتد که این مشکل در زمینه طبقه بندی نیز پیش بینی شده است.

هاشمی تصریح کرد: دستورالعمل نظارت و پاسخگویی به اعتراضات ارزشیابی معلمان در ششم اسفندماه سال گذشته ابلاغ شد که بر اساس آن برخی معلمان توانستند از طریق سامانه مدارک و دلایل را ثبت کنند. البته بنا به درخواست معلمان این مهلت تا 21 اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد و پس از تکمیل این فرآیند در کارگروه های منطقه ای با مسئولیت معاونت ها و مقاطع تحصیلی و طبیعتا بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت. با اعلام نظر در مورد هر یک از این موارد، این پرونده به کمیته حسابرسی ذیصلاح ارسال می شود تا رتبه تعیین شود.

وی در خصوص زمان تعیین وضعیت رتبه بندی و تعیین تکلیف گفت: معلمان در بحث رتبه بندی شرایط متفاوتی دارند، همچنین طبیعتاً بررسی موارد مختلف زمان مشخصی را می طلبد. اما از آنجایی که موضوع رتبه‌بندی فرآیندی است که باید بین بخش‌های مختلف شکل بگیرد و به یک معنا رتبه‌بندی رویه‌ای است که همیشه باید ادامه داشته باشد و مانند فرآیندهای اداری نیست که بخواهیم آن را پایان بدانیم، امکان‌پذیر نیست. تا وقت خود را صرف کنید و بگویید این پایان فرآیند رتبه بندی است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: اما اولویت این وزارتخانه این است که فرآیند سنجش همیشه به صورت دقیق، منظم و جامع انجام شود و به تمام سوالات، مراجع و دغدغه های معلمان همکار رسیدگی و پاسخ داده شود. امیدواریم با نزدیک شدن و همدلی معلمان در بدنه آموزشی، مرحله کنونی که مرحله ساختن نظام ارزشیابی معلمان است به بهترین نحو انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید