جزئیات برگزاری سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مصلی تهران


ساعت: 20:30
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919884

دبیر ستاد مردمی مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تشریح کرد؛

مقدم فر گفت: مراسم سراسری بزرگداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی 22 آذرماه در مصلی تهران برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تهران پرس ، حمیدرضا مقدم فر دبیر ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه های این ستاد که در تالار وحدت تهران برگزار شد. ، با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: در ادوار مختلف و در دوران دفاع مقدس، رزمندگان به آن حضرت تکیه می کردند و رزمندگان نامی داشتند. حضرت زهرا بر لباسشان. (س) نوشتند.

وی با اشاره به ویژگی های بارز شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی با حضرت زهرا (سلام الله علیها) بسیار مأنوس بود و خودش می گفت که حضرت زهرا برای ما و همه رزمندگان مادر است و شهادت حاج. قاسم هم با تسلیت حضرت زهرا.. او هم مثل حضرت زهرا تا آخر عمر بر عهد خود وفادار بود و رمز عاقبت به خیر را تکیه بر ولایت می دانست.

مقدم فر ادامه داد: عاقبت به خیر نشانه هایی دارد و یکی از آن نشانه ها علاوه بر شهادت که اوج عاقبت به خیر است، دل ها در ایران و جهان به پیشوای دل ها روی آوردند. در تشییع جنازه وی همه افراد از افکار، مذاهب و قومیت های مختلف حضور داشتند.

دبیر ستاد مردمی با گرامیداشت سومین سالگرد درگذشت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم به محور وحدت تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: نشانه دیگر این است که بر خلاف تصور دشمن، مقام معظم رهبری. رهبر انقلاب فرمودند: راه سردار سلیمانی ادامه دارد. شهادت حاج قاسم گواه حقیقت و نشانه حیات انقلاب اسلامی است. او سندی بر بقای انقلاب شد.

وی گفت: حاج قاسم همیشه زنده است و خواهد بود. او یک قهرمان ملی و جهان اسلام است. ما امروز هم مانند گذشته به حاج قاسم نیاز داریم چرا که او نماد هویت ایرانی و اسلامی است.

وی ادامه داد: شعار سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به پیشنهاد مردم «جان فدا» نامگذاری شد.

مراسم سراسری به مناسبت سومین سالگرد شهید بزرگوار سلیمانی 22 آذرماه برگزار می شود

مقدم فر در خصوص جزئیات مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی گفت: روز 22 دی ماه که روز شهادت سردار سلیمانی است، مراسم سراسری در تهران ساعت 14 در مسجد تهران برگزار می شود. با حضور جمع کثیری از مردم و سخنرانی یکی از عالی ترین مقامات کشور مصلی در تهران برگزار می شود.

وی افزود: کنگره و همایش علمی با عنوان «قهرمان جهانی مقاومت» برگزار می شود که در هفت عنوان مقاله و پژوهشی در ماه های اخیر منتشر شده است.

رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد: 22 دی ماه ساعت 14 مراسم سراسری بزرگداشت حاج قاسم با حضور گسترده مردم در مصلی تهران برگزار می شود. از مردم و سخنرانی یکی از مقامات عالی کشور.

مقدم فر ادامه داد: اجتماع بزرگ طلاب در حرم مطهر امام خمینی(ره) و اجتماع دختران حاج قاسم در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی برگزار می شود.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد درگذشت سپهبد حاج قاسم سلیمانی ضمن تشریح دیگر برنامه های این ستاد با بیان اینکه در پنج استانی که میزبان مراسم تشییع حاج قاسم بودند برنامه های مختلفی خواهیم داشت، گفت: کمپین های عمومی هم در سال گذشته برگزار می شود و هم امسال مردم برنامه ریزی کرده اند و به ما اطلاع داده اند. این کمپین ها فرهنگی و اجتماعی هستند و محور اصلی برنامه های امسال خواهند بود. از دیگر کمپین های معنوی می توان به ختم قرآن و تلاوت سوره مبارکه «صف» اشاره کرد که مساجد اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: شبکه یک سیما هر شب از ساعت 19 تا 20 و در سه نوبت به پخش کمپین های مردمی می پردازد. کمپین کتابخوانی، زیارت جایگزین، اهدای کتاب، کمپین اجتماعی به گفته حاج قاسم برای گره گشایی از زندگی مردم با کمک دینی، کمپین قاسم برای همه، کمپین یک کار خیر حاج قاسم ویژه طلاب، کمپین های اهدای خون و اهدای نان می دانیم که سال گذشته مردم به مدت یک تا چند روز به هزاران نانوایی نان رایگان دادند.

مقدم فر گفت: آزادی نذورات و گل برای زندانیان ناتوان و محکومان جرایم غیرعمد که بیش از سال گذشته مرتکب شده اند، ارائه خدمات درمانی در مناطق محروم، ایجاد دفاتر خدمات ادارات، نذورات آموزشی، نذورات بهداشتی و توزیع اقلام پزشکی، خیر. نذر شانس و اهدای کالا. ما یک بازی جمعی به نام کمپین Sacrifice Shift خواهیم داشت که در آن انتظار می‌رود کارگران یک شیفت اضافی رایگان برای افزایش تولید کار کنند.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی درباره تولیدات هنری این روزها نیز گفت: فیلم مستند «محافظان» که روایتی از همراهی پاسداران با سردار سلیمانی است را پخش می کنیم. . همچنین نمایش میدانی باشکوهی در پارک ولایت برگزار می شود که روایتگر زندگی حاج قاسم از کودکی تا شهادت است.

وی گفت: مستند «بوکمال» که روایتی جذاب از آزادسازی بوکمال و نقش سردار سلیمانی در این عملیات است نیز برای اولین بار پخش می شود.

دیدگاهتان را بنویسید