جزئیات قرارداد رودی زستد با استقلال به بیرون درز کرد

جزئیات قرارداد رودی زستد با استقلال به بیرون درز کرد

اگرچه رسانه های ورزشی قطر مدعی هستند که تاباتا 40 ساله هدف استقلال بوده و آبی ها به دنبال جذب او برای تقویت خط میانی خود هستند، اما استقلالی ها با رودی زستد دیگر خارجی معروف به توافق رسیده اند.

درخشش یمگا برای بازی با ذوب آهن و دبل او در این دیدار هواداران استقلال را از شنیدن این خرید خارجی خوشحال کرد.

زستد روز گذشته تست های پزشکی استقلال را پشت سر گذاشت و برای عقد قرارداد راهی این باشگاه شد. گویا باید مبلغ 600 هزار یورو به این بازیکن پرداخت شود که 100 هزار یورو بیشتر از ارزش وی در سایت ترانسفر مارکت و حدود 16.5 میلیارد تن ریال است. استقلال در سال های اخیر برای خرید بازیکن خارجی خوش شانس بوده است.

برخی مهاجمان گمنام یا فراموش شده مانند تیام و شیخ دیاباته در این تیم خوش درخشیدند و مشتریان ثروتمند امارات و قطر برای خود ثروت اندوزی کردند.

مربیان هم همین کار را کردند. استراماچونی و شفر نمونه هایی هستند که از زمان استقلال تاکنون مورد توجه تیم های عربی و قطری قرار گرفته اند. همین یمگا که در اولین بازی خود 2 گل برای استقلال به ثمر رساند، تنها در 5 سال پایانی فوتبالش موفق به زدن همین تعداد گل برای تیم های مختلف شد. او در تمامی مسابقات فوتبالش در تیم هایی مانند سیه نا، آریزو، کارپی، پسکارا، سالروو، آلاوس و ویلا در مجموع 9 گل به ثمر رسانده است!

بعد از این همه صحبت، بد نیست به سراغ رکورد جدید خرید آبی برویم. رودی فیلیپ میشل کامیل ژستاید با قد حدود 1.93 سانتی متر امید را در دل طرفداران تغذیه می کند. سابقه بازی در استونویلا را دارد و خاطره خوبی برای استقلالی هاست.

آخرین بازیکن استونویل که برای آبی ها به میدان رفت، بازیکنی با اخلاق به نام ساموئل بود که فوتبال باکیفیتی را در لیگ ایران به نمایش گذاشت.

رودی گستد در دو فصل حضورش در استوول تا سال 2015 50 بازی انجام داده و 9 گل به ثمر رسانده است. او همچنین برای تیم های مطرح دیگری مانند متز، کن، کاردیف سیتی، بلکبرن و میدلزبورو بازی کرده است. او بهترین فصل فوتبال خود را از سال 2014 تا 2015 در بلکبرن انجام داد و در 60 بازی 32 گل به ثمر رساند.

او فصل گذشته برای ملبورن ویکتوریا بازی کرد و در 18 بازی 5 گل به ثمر رساند. فیلیپه سپس به پاناتینایکوس رفت و در مجموع 3 بازی 73 دقیقه بازی کرد و یک گل به ثمر رساند.

این بازیکن مسلمان متولد بنین است و تابعیت فرانسه دارد. زستد یک بار با کاردیف قهرمان لیگ برتر انگلیس در سطح دوم شد و در آوریل 2014 برنده جایزه بهترین بازیکن ماه شد و به نظر می رسد بازیکنی با این رکورد بتواند در لیگ برتر فوتبال ایران بدرخشد.

دیدگاهتان را بنویسید