جزئیات یادواره «سوره های سرخ» شهدای قرآن در پایتخت/ حدود 250 شهید قرآن در تهران شناسایی شدند.


ساعت: 21:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918758

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه حدود 250 شهید قرآنی در پایتخت شناسایی شده اند، گفت: به همین منظور کمیته ای به نام کمیته شهدای قرآن به عنوان یکی از کمیته های تخصصی کنگره ملی شهدای پایتخت تشکیل شد که ادعا می شود جشن سوره های سرخ یکی از اصلی ترین فعالیت های این کمیته قرآنی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رحیم قربانی مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس، با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم. قرآن «سوره‌های سرخ» در پایتخت، گفت: این یادواره در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قاری، حافظ و معلمان قرآن از پایتخت به منظور گسترش و ترویج فرهنگ ایثار برگزار می‌شود. ، مقاومت، شهادت و تکریم خانواده شهدای قرآن.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج محمد رسول الله (ص) تهران ادامه داد: این یادواره به این دلیل است که در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی شهید قرآن و نماد عینی تحقق آیات قرآن کریم با نام «شهدای قرآن یاران سلیمانی» 17 آذرماه در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار می شود.

قربانی افزود: این برنامه با حضور اساتید، اساتید قرآن، قاریان بین المللی و قاریان و فعالان قرآنی کشور و همچنین مسئولان و مدیران موسسات و سازمان های قرآنی و فعالان قرآنی بسیج استان تهران برگزار می شود.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه حدود 250 شهید قاری و حافظ قرآن، معلم و مدرس قرآن شناسایی شده اند، گفت: پایتخت گفت: برای این منظور کمیته ای به نام کمیته شهدای قرآن با عنوان یکی از کمیته های تخصصی کنگره شهدای کشور در پایتخت فعال است و حدود 30 فعالیت برای این کمیته در نظر گرفته شده است. هم اکنون در حال انجام است و برگزاری جشن سوره های سرخ یکی از اصلی ترین فعالیت های این هیئت قرآنی است.

دیدگاهتان را بنویسید