یادواره شهدای ارتش در کوم برگزار شد / شهدای گمنام ارتش


ساعت: 15:07
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1838068

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش:

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس ارتش با اشاره به اینکه شهدای ارتش در غربت به سر می برند و تاکنون چندین فیلم و مستند درباره شهدای ارتش ساخته شده است، گفت: یادواره 565 ارتش شهدا در کوم برگزار می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کوم ، فردا امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و اشیاء قیمتی ارتش ظهر امروز در نشست خبری با حضور در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای کوم، یاد و خاطره 565 شهید اول ارتش کوم را گرامی داشت. ابن جعفر. وی گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب برگزاری کنگره شهدا امری پسندیده است نه عادی و رسانه ها در ایجاد انگیزه در مردم برای ترویج آثار شهدا نقش دارند.

وی گفت: یکی از ویژگی های دفاع مقدس این است که ملت وارد عرصه شده است و اگر مردم نبودند نیروهای نظامی قادر به پاسخگویی به این هجمه ها نبودند. ارتش ضمن احترام به سایر اقشار یادواره 565 شهید استان را برگزار می کند.

فولادی ادامه داد: ارتش ایثارگری در دوران دفاع مقدس 3 میلیون نفر بود که از این تعداد 270 هزار پایور و 2 میلیون و 640 هزار سرباز ارتش در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و بیش از 48 هزار شهید، 217 هزار مرد، 678 جانباز و آزاده حضور داشتند. قربانی کرد. انجام شده.

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: کوم در ایثار و شهادت مهم است..

وی افزود: ارتش 565 شهید در کوم تقدیم کرده است که 77 شهید پایور و 488 سرباز خدمت کرده است..

فولادی تاکید کرد: در اوایل انقلاب هیچ سازمانی مانند ارتش مورد هدف و حمله استکبار و استبداد قرار نگرفت، اما ارتش سرافراز بیرون آمد. شهید کارنی اولین شهید ارتش بود. زیرا رژیم بعث عراق می خواست این اسیر جنگی را به نمایندگی از ایران به عنوان آغازگر جنگ اعتراف کند اما شهید شکری 18 سال مقاومت کرد.


درباره شهدای ارتش فیلم و مستند زیادی ساخته نشده است

رئیس سازمان حفاظت از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: شهید قاسم حمید اولین شهید دفاع مقدس استان کوم است که دارای 5 شهید ترور نظامی در شمال غرب کشور است. دفاع از پادگان ساکز

وی خاطرنشان کرد: مراسم یادواره 565 شهید ارتش کوم با همت سایر دستگاه ها در قالب 5 یادواره و اجلاسیه برگزار می شود. این یادواره از روز جمعه 23 اردیبهشت ماه در باغ موزه دفاع مقدس با حضور خانواده های معظم شهدا و عموم مردم آغاز و برگزار می شود.

فولادی افزود: در این مراسم 5 جلد از کتاب ستارگان آسمانی ویژه شهدای ارتش قم رونمایی می شود. همچنین سردیس شهید فراشاهی در شهرداری کوم کشف می شود. جشنی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در پاسخ به سوال کم فردا مبنی بر اینکه چرا مستند یا فیلمی از زندگی شهدای ارتش ساخته نمی‌شود؟ وی گفت: این اتفاق برای شهدای ارتش عجیب است چرا که در زمان جنگ در همه شهرها از جمله کوم ارتش یگان نظامی نداشت. بنابراین محل خدمت سربازی با محل آنها متفاوت بود. و ما سازندگان فیلم آماده همکاری هستیم، سناریوها و موضوعات زیادی برای ساخت مستند و فیلم شهدای ارتش می تواند جذاب باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید