جزیره هندورابی؛ آکواریوم طبیعی ایران

جزیره هندورابی؛  آکواریوم طبیعی ایران

جزیره زیبا و منحصربفرد هندورابی در میان آب های نیلگون خلیج فارس و بین جزایر لاوان و کیش قرار گرفته است تا به مقصدی جذاب برای گردشگران و طبیعت گردان تبدیل شود.

این جزیره که جزیره رویایی و یکی از فضاهای وسیع جغرافیای بکر کشورمان نامیده می شود، در واقع یکی از جزایر اقماری کیش است که هم اکنون از تجربه منطقه آزاد کیش و روند رو به رشد منطقه آزاد کیش بهره می برد. صنعت گردشگری در آستانه پیشرفت بزرگی است، تحولی که در صورت تحقق می‌تواند این جزیره زیبا و تقریبا خالی از سکنه، اما پر از جاذبه‌های منحصر به فرد را به مقصدی جدید و جذاب برای گردشگران و گردشگران به‌ویژه دوستداران طبیعت تبدیل کند.

جزیره هندورابی یکی از جزایر بخش کیش از توابع ناحیه بندرلنگ است که در 8 کیلومتری سواحل جنوبی این شهر قرار دارد. هندورابی از جنوب شرقی 28 کیلومتر با جزیره کیش و 24 کیلومتر با جزیره لاوان و 20 کیلومتر با جزیره شیدور از غرب فاصله دارد.

امتداد هندورابی شبیه بیشتر جزایر خلیج فارس از قطر بزرگ از شمال غربی تا جنوب شرقی (همسو با جهت رشته کوه های زاگرس) است. قطر عمده این جزیره در این بخش حداقل 1/6 و حداکثر 7/7 کیلومتر است.

جزیره هندورابی که به آکواریوم طبیعی ایران شهرت دارد، علاوه بر جاذبه های طبیعی منحصر به فرد، سواحل جذاب و دیدنی، دارای جاذبه های تاریخی نیز می باشد که مهمترین آنها معماری سنتی و بومی است، خرابه های روستای ” الدورات»، قلعه‌های نظامی پرتغالی‌ها مربوط به دوره صفویه، آب انبار و وجود درختان لور کهنسال و غارهایی است که در طول سالیان متمادی توسط آب دریا ایجاد شده‌اند.

جزیره کوچک هندورابی توسط دریا احاطه شده است و تراکم مرجان ها در امتداد ساحل جزیره بسیار زیاد است. وجود آبزیان و انواع ماهی های زینتی و خاص در اطراف هندورابی زیبایی خیره کننده ای به سواحل این جزیره بخشیده است.

عمق دریا در ساحل شرقی جزیره بین 8 تا 18 متر متغیر است و مکان خوبی برای تماشای دریا است.

هندوراس با مساحتی حدود 22 کیلومتر مربع و با مناظر زیبا و سواحل نقره ای تا 92 کیلومتری جزیره کیش مجموعه و زنجیره کاملی از جاذبه های گردشگری و تفریحات دریایی خلیج فارس را تشکیل می دهد و می تواند نقش موثری در این روند داشته باشد. توسعه گردشگری یکی از محورهای توسعه ملی است.

دیدگاهتان را بنویسید