رشد جلبک “Spirulina” در یک آکواریوم برای ماهی های زینتی. منبع تولید ثروت در خانه

ساعت: 10:40
تاریخ انتشار: 14/9/1400
کد خبر: 1790817

گزارش ایجاد یک تجارت خانگی سودآور با پرورش جلبک.

اسپیرولینا یک جلبک سیانوباکتری است که منبع غنی فیبر است و به راحتی می توان آن را در خانه پرورش داد و به دست آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هادی تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان به طرح کشت جلبک اسپیرولینا در خانه اشاره کرد و گفت: این طرح حمایتی ارزان اما بسیار سودآور است چرا که مواد معدنی این جلبک ها در دنیا و در تغذیه پزشکی بزرگ کشف شده است. و لوازم آرایشی استفاده می شود.

مسئول نظارت بر طرح های اشتغال در منزل سازمان علمی بسیج کرمان گفت: اسپیرولینا نوعی جلبک سبز آبی از شاخه سیانوباکتری است. این جلبک به دلیل قلیایی بودن آب و وجود کربنات و بی کربنات معمولا در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند. اسپیرولینا در قاره های آفریقا، آسیا، آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی یافت می شود و برای غذا توسط انسان و سایر حیوانات استفاده می شود.

تویسرکانی ادامه داد: امروزه با رشد فناوری و اطلاعات در پزشکی، اسپیرولینا به عنوان مکمل غذایی در صنعت داروسازی به صورت قرص و پودر استفاده می شود، اما در زمینه های مختلفی مانند آکواریوم، آبزی پروری و طیور نیز کاربرد دارد. “

وی با اشاره به سودآوری پرورش این نوع جلبک گفت: با توجه به جوانه این نوع حرفه، فرصت مناسبی برای استفاده از این شرایط و کاهش نیاز کشور به واردات جلبک است.

قیمت پایین، اما طرح بسیار سودآور

تویسرکانی گفت: افرادی که در اسرع وقت شروع به پرورش جلبک می کنند، می توانند خیلی سریعتر به سود خود بپردازند، اما برای شروع به اطلاعات دقیق در مورد هزینه ها و پیش بینی سود نیاز دارند.

وی اذعان داشت: اگر بخواهید کار خود را از خانه شروع کنید به فضایی در حدود 15 تا 25 متر مربع نیاز دارید. البته می توانید از فضای کوچک تری هم شروع کنید، زیرا در ابتدا فقط می توانید از گوشه ای از اتاق که می توان آکواریوم یا بطری را در آن قرار داد استفاده کرد.

کشاورزان بزرگ مشتریان اسپیرولینا

مجری طرح حمایت از تکثیر جلبک تاکید کرد: شروع کار بر روی ظرف بزرگ مانند آکواریوم، سطل یا پلاستیک، آب بدون کلر، غذا یا کود، مقداری جلبک اسپیرولینا برای کشت و تکثیر، پارچه فیلتر، اطلاعات اولیه ، چندین برگ تورنسل از کاغذ به یک دماسنج ساده pH آب برای اندازه گیری نیاز دارد.

تویسرکانی گفت: پرورش جلبک کار بسیار آسان و ارزانی است. مشتریان اصلی این محصول کشاورزانی هستند که می خواهند کمیت و کیفیت محصول خود را ارتقا دهند. این نوع جلبک به دلیل دارا بودن فیبر بالا، نقش مهمی در نرم شدن ساختار خاک و حفظ رطوبت دارد و از طرفی به دلیل داشتن مواد معدنی و عناصر کمیاب به دلیل داشتن نیتروژن، آهن، فسفر، کیفیت و حاصلخیزی خاک را بهبود می بخشد. و پتاس . . برای کودهای کشاورزی استفاده می شود.

اسپیرولینا یک منبع غنی از ویتامین ها و فیبر برای همه است

وی با اشاره به اینکه در حوزه دارویی مشتریان معمولاً عموم مردم هستند، افزود: کسانی که می خواهند با درمان گیاهی بیماری های خود سلامت خود را بهبود بخشند از این ماده ارزشمند در رژیم غذایی و حد مصرف خود استفاده می کنند. در روز که اگر در رژیم غذایی طیور و آبزیان گنجانده شود باعث شفافیت پرندگان و ماهیان زینتی و حتی بهبود سلامت غذای انسان می شود.

تویسرکانی تاکید کرد: تهیه مکمل های غذایی دام، طیور، آب و زالو، لوازم آرایشی مانند شامپو و ماسک صورت، کرم دست و صورت، تهیه رنگ های طبیعی برای مواد غذایی و آرایشی، استخراج پروتئین اسپیرولینا برای آزمایش های پزشکی، کاربید بسیار سودآور است. زیرا این گیاه منبع غنی از بتاکاروتن و ویتامین های B1، B2، B3، B6 و B12 و کلیه اسیدهای آمینه ضروری بدن است.

وی گفت: اسپیرولینا حاوی آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، منیزیم و منبع غنی از اسیدهای چرب ضروری به ویژه اسید گاما لینولنیک است. پودر اسپیرولینا حاوی 60 تا 70 درصد پروتئین، 15 تا 20 درصد کربوهیدرات، 3 تا 7 درصد است. مواد معدنی 6 تا 8 درصد چربی و 4 تا 8 درصد رطوبت دارند، بنابراین این غذای گیاهی کامل ترین غذای مصرفی انسان است.

ایران پتانسیل خوبی برای رشد اسپیرولینا دارد

تویسرکانی تاکید کرد: ایران پتانسیل شروع پرورش جلبک را در بین سایر متقاضیان دارد، طبق تحقیقات انجام شده سواحل هرمزگان یکی از بهترین و مناسب ترین نقاط برای پرورش جلبک است و اگر در این زمینه سرمایه گذاری کنید. برای ایجاد درآمد، اشتغال و البته ارز استفاده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه افراد بسیار کمی از این گیاه ارزشمند اطلاع دارند و البته افراد بسیار کمی تصمیم به راه اندازی این تجارت پرسود گرفته اند، هرچند کشور ما ده ها جلبک دریایی وارداتی از چین و هند برای مصرف دارد و فرصت بسیار خوبی برای کارآفرینان است. در این زمینه بتوانیم نیاز کشورمان را تولید کنیم و در صورت افزایش حجم تولید، بقیه را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید