صادرکننده ماهیان زینتی البرز; از گرجستان و سوریه گرفته تا ترکیه و عراق/ 14.5 میلیون سهم استان از تولید ماهی در کشور


ساعت: 12:45
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817440

ایران سالانه حدود 200 میلیون ماهی زینتی تولید می کند که استان البرز در سال های اخیر 14 میلیون و 500 هزار ماهی زینتی سهم دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکرهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود، سال جدید را همچون سال های گذشته «سال تولید مبتنی بر دانش و اشتغال زایی» نامیدند و خطاب به مسئولان کشوری؛ «دوستان از شما می‌خواهم که به آنچه اکنون روی سربرگ‌های دستگاه‌های مختلف دارید بسنده نکنید. – اینها شغل نیست.

رهبر معظم انقلاب ضرورت رشد اقتصادی را رونق تولید ملی خواندند و تولید را کلید حل مشکلات اقتصادی کشور دانستند. تولید ملی در واقع اصلی ترین راه عبور از مشکلات و معضلات اقتصادی برای کشور است، یعنی مهم ترین مشکلات اقتصادی کشور با موضوع تولید، غلبه تولید ملی و رونق تولید ملی حل می شود.

به همین دلیل و با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی 1401 و توجه ایشان به اشتغال زایی که منجر به رفاه عمومی، کاهش تورم و افزایش درآمد سرانه می شود، تصمیم گرفتیم با مجموعه ای از گزارش های مربوط به اهمیت تولید دانش بنیان و نگاهی به اشتغالزایی در استان البرز داشته باشیم. با شبکه خبری تیتریک همراه باشید.

دنیای زیر آب و اسرار آن همیشه مورد توجه انسان ها بوده و می تواند حداقل نیاز به ارتباط با طبیعت را برآورده کند.

0b77505f f05d 4aed 9336 2a45f12ab99a خبر خاکستری

فردوسی کارآفرین موفق و علاقه مند به طبیعت و ماهیان زیر آب موفق به ایجاد یکی از بزرگترین مراکز پرورش ماهیان زینتی شده است.

سعید ترلانی به خبرنگار تیتریک می گوید؛ با 5 میلیون تن سرمایه شروع به کار کردم و در حال حاضر حدود 180 نوع زیورآلات پرورش می دهم.

وی ادامه می دهد: در مرکز ما دنیای رنگارنگی از انواع ماهی های زینتی وجود دارد و توانستم 32 نفر را به صورت مستقیم جذب کنم.

این کارآفرین سه مزرعه پرورش ماهی بزرگ را مدیریت می کند که نیم میلیون ماهی زینتی صادر کرده است.

ترلانی ادامه می دهد؛ ماهیان زینتی البرز به کشورهای گرجستان، سوریه، عراق، افغانستان و ترکیه صادر می شود و منبع درآمد ما خواهد بود.

9a460c42 2e46 458d 9cdf 8b8fd431ac06 خبر خاکستری

او این کار را به کسانی که سرمایه اندکی برای کسب درآمد دارند پیشنهاد می کند اما قبل از آن کسب اطلاعات برای شروع کار را ضروری می داند.

محمدزاده، رئیس اداره دام جهاد کشاورزی فردیس نیز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: جوانان می توانند طرح اشتغال خود را با جهاد دنبال کنند.

وی ادامه داد: از محصولات بسته بندی تا پرورش قارچ و محصولات گلخانه ای از جمله فعالیت هایی است که برای جوانان درآمدزایی می کند.

ایران سالانه حدود 200 میلیون ماهی زینتی تولید می کند که استان البرز در سال های اخیر 14 میلیون و 500 هزار ماهی زینتی سهم دارد.

در البرز حدود 26 واحد پرورش ماهی زینتی وجود دارد و امکان پرورش ماهی زینتی به صورت حجمی وجود دارد و حداقل هزینه در منازل وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید