رهاسازی ماهیان خاویاری جوان و ماهیان استخوانی در رودخانه های گیلان


ساعت: 16:36
تاریخ انتشار: 91/03/28
کد خبر: 1876782

رئیس شیلات گیلان با بیان اینکه از ابتدای امسال 32 میلیون قطعه ماهی استخوانی در رودخانه های منتهی به دریای خزر رهاسازی شده است، گفت: همچنین 500 هزار قطعه ماهیان خاویاری جوان رهاسازی کرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا تقی نصیری، سرپرست اداره کل شیلات گیلان از رهاسازی استخوان های ریز و ماهیان خاویاری در رودخانه های استان گیلان در سال 1401 خبر داد و گفت: از ابتدای امسال 32 میلیون قطعه ماهی استخوانی از جمله سوف. و ماهی سفید رهاسازی شده است.» در رودخانه های منتهی به دریای خزر رها شده است.

وی با اشاره به رهاسازی 500 هزار قطعه ماهیان خاویاری جوان از ابتدای سال تاکنون افزود: بچه ماهیان رها شده در مراکز توانبخشی ذخایر ماهیان استان تولید شده است.

رئیس اداره شیلات گیلان گفت: چهار مرکز احیای ذخایر ماهی شامل شهید بهشتی (تولید ماهیان خاویاری)، شهید انصاری، سفیدرود (تولید ماهی استخوانی) و مرحوم دکتر یوسف پور (تولید ماهی استخوانی و ماهیان خاویاری) وجود دارد. در استان : آلودگی رودخانه های گیلان، صید غیرمجاز و ناامن بودن بستر رودخانه ها، شیلات گیلان را به فکر بازسازی ذخایر خزر انداخته است.

تقی نصیری میزان برگشت ماهیان استخوانی را چهار تا پنج درصد دانست و گفت: میزان برگشت ماهیان خاویاری قبلاً حدود سه درصد بوده که اکنون بسیار کمتر از این اعداد است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 150 میلیون قطعه ماهیان خاویاری جوان از جمله ماهی سفید، سوف، سیمی و گونه های دیگر با وزن بیش از یک گرم و بیش از 1.5 میلیون قطعه ماهیان خاویاری جوان با وزن بیش از دو گرم به منظور احیا و افزایش ذخایر تولید می شود. این گونه ها در دریای خزر رها می شوند.

انتهای پیام/


دیدگاهتان را بنویسید