هیاهوی پرنده و شکایت از فروشنده ها! استخدام بیمه ای در صنعت طیور زینتی


ساعت: 16:42
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1818061

پرورش پرندگان زینتی گزینه مناسبی برای دستیابی به اهداف اشتغال است، از سوی دیگر با توجه به افزایش قیمت مرغ و بیماری های آنها، نهادهای مربوطه باید به گفته کارشناسان راهی برای بیمه این دارایی های حساس بیابند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، با توجه به شرایط کنونی در زمینه بیکاری و کمبود شغل، ایجاد و راه اندازی و سرمایه گذاری در شرکت هایی که نیاز به سرمایه کمتر و حاشیه سود بیشتر دارند، یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای ایجاد اشتغال بوده و رونق این شرکت ها بوده است. چرخه اقتصادی

پرندگان تزئینی به دلیل زیبایی و برخی ویژگی های منحصر به فردشان مانند پرحرف بودن و باهوش بودن که برای بسیاری جذاب به نظر می رسد، محبوبیت زیادی دارند. بنابراین توجه به پرورش این گونه پرندگان که از محبوبیت خاصی در بازار برخوردار هستند می تواند عامل مهمی برای رونق کسب و کار و سودآوری سرمایه گذاران باشد.


93a484cc b4db 45ac 9924 8653cde515d9 خبر خاکستری


پرندگان دارایی‌های حساس هستند/ نیاز به بیمه پرندگان زینتی گران قیمت

اکبر بهرامی در گفت و گو با مرصادنیوز اظهار داشت: پرورش پرندگان زینتی یک شغل خانگی و پرسود است هرچند در هر شغلی ضرر و زیان وجود دارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان طیور و ماهی کرمانشاه افزود: حمایت.

وی همچنین به مشکلات بازار مرغ فروشان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: چند سال پیش شهرداری به زور مغازه های مرغ فروشان را در این شهر تعطیل کرد و آنها را به حومه شهر منتقل کرد.

بهرامی گفت: این بازارچه جدید که در منطقه دیزل آباد واقع شده، کابین ها فاقد تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، لوله کشی فاضلاب هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری هر ساله میزان عوارض را افزایش می دهد و همچنین از مشتریان برای ورود خودرو دریافت می کند، گفت: بهتر است این تغییر هر سه سال یکبار انجام شود و از سوی دیگر شرایط خوبی برای غرفه داران با این قیمت فراهم شود. . .


23fb584e d5b7 47b4 a1fe 74e09197d467 خبر خاکستری

بهرامی در ادامه به عدم دسترسی تجار و مشتریان به پل عابر پیاده اشاره کرد و گفت: متاسفانه در چند روز گذشته دو غرفه دار بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند. تاکنون چندین نامه برای احداث پل عابر پیاده به شورای شهر نوشته ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت فروشندگان طیور و ماهی کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود به بیمه پرندگان اشاره کرد و گفت: این سرمایه مهم و حساسی برای این پرندگان است. این سرمایه حفظ شده است بنابراین نهادهای ذیربط باید به نظر کارشناسان در مورد بیمه فکری کنند.

اکبری گفت: با توجه به پذیرش افراد مختلف، نیاز به تشکیل صنف یا اتحادیه مستقل برای حمایت، پیگیری مطالبات و رفع مشکلات فعالان این بخش احساس می شود.


2368e656 39b1 43e1 ae1c 42f62d01fa37 خبر خاکستری

وی در پایان با اشاره به اینکه شهرداری باید پرنده فروشان مختلف را از سطح شهر جمع آوری کند، گفت: برخی از پرنده فروشان از این بازارچه غرفه هایی اجاره کرده اند اما خودشان در سطح شهر مغازه دارند.

بازار جدید مرغ فروشان با کمترین امکانات/ آغاز عملیات حفاری فاضلاب در روزهای آینده

امیر حیدر در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: به منظور ارتقای سطح سلامت شهروندان، جلوگیری از مشکلات ترافیکی و سد معبر در پارکینگ شهرداری، شهرداری تصمیم گرفت پرنده فروشی ها را از خیابان حاج محمد تقی اصفهانی به سمت غرب شهر منتقل کند. .

رئیس سازمان کار شهرداری کرمانشاه گفت: بازارچه مرغ فروشان منطقه دیزل آباد دارای کمترین امکانات سرمایشی، پارکینگ و فاضلاب است.

وی گفت: یکی از مشکلات بازار مرغ کمبود لوله فاضلاب است و عملیات حفاری طی روزهای آینده آغاز می شود.

حیدر در خصوص دریافت عوارض شهرداری از غرفه داران گفت: بر اساس قانون شهرداری مبلغ ناچیزی بر اساس خدماتی که ارائه می دهد دریافت می شود.


وی در خصوص ساخت پل عابر پیاده نیز گفت: این پل حدود هزار متر زیر ورودی بازار ساخته شده که باید با اقدام بعدی و تصویب شورای شهرداری جابجا شود.

گفتنی است بازارچه مرغ فروشان کرمانشاه در سال 93-92 در زمینی به مساحت 10000 متر مربع و زیربنای 1700 متر مربع در خیابان دیزل آباد 100 افتتاح شد.همچنین بازار جدید مرغ فروشان در کرمانشاه حدود 46 کابین از جمله مغازه، دامپزشکی، کابین خدمات و غیره مورد بررسی قرار گرفت.




بیشترین درآمد تولیدکنندگان طیور زینتی از محل صادرات است/ مجوزهای این بخش فقط برای پروژه های بزرگ صنعتی صادر می شود.

نادر پرور در گفت و گو با مرصادنیوز اظهار داشت: استان کرمانشاه با توجه به موقعیت جغرافیایی و هم مرز مشترک با کشور عراق می تواند با ایجاد فرصت های صادراتی زمینه پرورش پرندگان زینتی را فراهم کند.

معاون دامپروری جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تولیدکنندگان پرندگان زینتی به ویژه قناری را صرفه اقتصادی دانست و افزود: پرندگان زینتی بازار خوبی در استان دارند که صادرکننده پرندگان پرندگان تزئینی هستند.


1ca47dc8 295f 421e 89d6 7bc86a76817a خبر خاکستری

وی در خصوص پرورش پرندگان زینتی و طیور تحت حمایت سازمان جهادکشاورزی گفت: بر اساس دستورالعمل صادره از سوی اداره طیور وزارت جهادکشاورزی کلیه پرندگان زینتی کوچک، متوسط ​​و بزرگ. با اندازه های بزرگ توسط سازمان پشتیبانی می شوند.”

پرور گفت که پرنده های کوچک درگیر بودند. قناری، عاشق، فنچ، فنچ، بلبل، جیک و سار، سایز متوسط ​​شامل طوطی، کاسکو، کبوتر، زمرد و جوجه های بزرگ شامل قو، قرقاول زینتی، طاووس، فلامینگو، لک لک می باشد.

وی افزود: پرنده ای با گل سر (نام محلی بربرا) یکی از پرندگان زینتی است که به صورت فصلی به کرمانشاه مهاجرت می کند و از پرندگان بومی استان محسوب می شود.


9720eed4 6af9 49aa abe6 a17ffc380873 خبر خاکستری


پرنده گل به سر


پرور در خصوص حمایت های سازمان جهادکشاورزی با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: مجوز بهره برداری و در نتیجه پرداخت تسهیلات و سایر حمایت ها را خواهیم داد.

معاون بهبود دامپروری جهاد کشاورزی کرمانشاه در خصوص جلسات آموزشی گفت: با توجه به درخواست متقاضیان، جلسات آموزشی لازم با همکاری اداره ترویج جهاد کشاورزی برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه این سازمان تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات این بخش به کار خواهد گرفت، گفت: یکی از مشکلات این بخش که سازمان جهادکشاورزی نیز پیگیر آن است، متأسفانه صدور مجوز است. برای این بخش تنها در قالب طرح های صنعتی است.» و به صورت انبوه صادر می شود و اگر در قالب تجارت داخلی صادر شود، قطعاً این بخش را گسترش خواهد داد.


40112b68 75e7 40ec b70d 8344d801ce34 خبر خاکستری

به گزارش مرصاد، پرورش حیوانات خانگی از دیرباز در جوامع بشری رواج داشته است. در این میان پرورش پرندگان زینتی به دلیل مشکلات نگهداری کمتر و همچنین ایجاد سرگرمی برای خانواده ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

از آنجایی که بسیاری از این پرندگان ارزش ریالی بالایی دارند، برخی از آنها می توانند تا 100 سال عمر کنند، بنابراین هزینه های حمایت پزشکی خود را دارند. این پرندگان مستعد ابتلا به بسیاری از بیماری ها و صدمات هستند. افزایش هزینه خدمات در دهه های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و خدمات دامپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بیمه پرندگان تزئینی این امکان را به وجود می آورد که با تامین هزینه های درمان نگهداری و ایجاد اطمینان به صاحب حیوان، گام های موثری در جهت کاهش هزینه ها برداشت.

شایان ذکر است صنعت بیمه مانند هر صنعت دیگری باید برای بقا و توسعه محصولات جدیدی طراحی کند و با توجه به فرهنگ روزافزون تولید و نگهداری پرندگان زینتی بازار مناسبی برای شرکت های بیمه در این حوزه ایجاد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید