بیشترین درآمد تولیدکنندگان طیور زینتی از محل صادرات است/ مجوزهای این بخش فقط برای پروژه های بزرگ صنعتی صادر می شود.


ساعت: 12:32
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1813987

معاون بهبود دامپروری سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

نادر پرور گفت: پرندگان زینتی در استان کرمانشاه بازار خوبی برای فروش دارند اما بیشترین درآمد تولیدکنندگان در این بخش از صادرات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نادر پرور در گفت و گو با مرصادنیوز اظهار داشت: استان کرمانشاه با توجه به موقعیت جغرافیایی و هم مرز مشترک با کشور عراق می تواند با ایجاد فرصت های صادراتی زمینه پرورش پرندگان زینتی را فراهم کند.

معاون دامپروری جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تولیدکنندگان پرندگان زینتی به ویژه قناری را صرفه اقتصادی دانست و افزود: پرندگان زینتی بازار خوبی در استان دارند که صادرکننده پرندگان پرندگان تزئینی هستند.

وی در خصوص پرورش پرندگان زینتی و طیور تحت حمایت سازمان جهادکشاورزی گفت: بر اساس دستورالعمل صادره از سوی اداره طیور وزارت جهادکشاورزی کلیه پرندگان زینتی کوچک، متوسط ​​و بزرگ. با اندازه های بزرگ توسط سازمان پشتیبانی می شوند.”

پرور گفت که پرنده های کوچک درگیر بودند. قناری، عاشق، فنچ، فنچ، بلبل، جیک و سار، سایز متوسط ​​شامل طوطی، کاسکو، کبوتر، زمرد و جوجه های بزرگ شامل قو، قرقاول زینتی، طاووس، فلامینگو، لک لک می باشد.

وی افزود: پرنده ای با گل سر (نام محلی بربرا) یکی از پرندگان زینتی است که به صورت فصلی به کرمانشاه مهاجرت می کند و از پرندگان بومی استان محسوب می شود.

پرور در خصوص حمایت های سازمان جهادکشاورزی با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: مجوز بهره برداری و در نتیجه پرداخت تسهیلات و سایر حمایت ها را خواهیم داد.

معاون بهبود دامپروری جهاد کشاورزی کرمانشاه در خصوص جلسات آموزشی گفت: با توجه به داوطلبان، جلسات آموزشی لازم با همکاری اداره ترویج جهاد کشاورزی برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه این سازمان تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات این بخش به کار خواهد گرفت، گفت: یکی از مشکلات این بخش که سازمان جهادکشاورزی نیز پیگیر آن است، متأسفانه صدور مجوز است. برای این بخش تنها در قالب طرح های صنعتی است.» و به صورت انبوه صادر می شود و اگر در قالب تجارت داخلی صادر شود، قطعاً این بخش را گسترش خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید