اجرای مرحله ششم طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی و عشایری / پیش بینی واکسیناسیون بیش از یک میلیون قطعه طیور


ساعت: 12:48
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885877

مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان اصفهان اعلام کرد:

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: امسال مرحله ششم در استان آغاز شده است و با توجه به پیش بینی های انجام شده پیش بینی بیش از یک میلیون قطعه طیور در روستاها و مناطق عشایری داریم. اولویت بندی که در حال انجام است آنها در برابر بیماری نیوکاسل واکسینه شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس بدیعی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: سازمان دامپزشکی کشور چند سالی است که طرح ملی واکسیناسیون طیور را در روستاها اجرا می کند. امسال اجرای مرحله ششم آن آغاز شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته پنجمین مرحله این طرح در استان اصفهان انجام شد، اظهار داشت: در این مرحله یک میلیون و 109 هزار قطعه طیور بومی انجام شد. پرندگان در روستاها واکسینه شدند.

وی افزود: امسال فاز ششم در استان آغاز شده و پیش بینی می کنیم با اولویت بندی انجام شده بیش از یک میلیون قطعه طیور در مناطق روستایی و عشایری علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شوند.

بدیعی ادامه داد: بیماری نیوکاسل یک بیماری به شدت واگیردار است و در گذشته در بین افرادی که جوجه می‌پرورانند به عنوان مرگ مرغ شناخته می‌شد. این بیماری گاهی اوقات با قربانیان زیادی همراه است.

عباس بدیعی گفت: این طرح با هدف کنترل بیماری در طیور بومی و روستایی و همچنین جلوگیری از هدف قرار دادن این ویروس صنعت طیور انجام می شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان با اشاره به آمار و اطلاعات و رصد مراحل قبلی این طرح گفت: با اجرای مراحل قبلی انجام شد. مشاهده کرد که واکسیناسیون بسیار موثر بوده و تلفات طیور در مناطق روستایی به شدت کاهش یافته است و با او همراهی شده و مرغداری های نزدیک به روستاها شرایط بهتری پیدا کردند.

بدیعی بیان کرد: واکسن در نظر گرفته شده برای این طرح، واکسن نیوکاسل مقاوم در برابر حرارت است که با تجربه پنج مرحله قبلی، واکسنی بسیار موثر است.

وی بیان کرد: از مردم، دهیاران و دهیاری ها انتظار داریم در روستاها و مناطق عشایری کمک کنند تا بتوانیم طیور آنها را به طور کامل تحت پوشش واکسیناسیون قرار دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید