واکسیناسیون 44 هزار دام روستایی و عشایری در اردوی جهادی


ساعت: 14:19
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894091

رئیس اردوهای جهادی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان اعلام کرد؛

رئیس اردوهای جهادی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در این اردوی جهادی حدود 44 هزار راس دام روستایی و عشایری در 9 روستا و 11 مرتع در مناطق کوهستانی اول و دوم شهرستان فریدونشهر علیه بیماری های تب برفکی، سیاه زخم، آبله کوچک، تب مالت و هاری واکسینه می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جواد طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز گفت: اردوی جهادی دامپزشکی استان اصفهان به نام همرزم شهید رضا جعفری از تاریخ 8 مرداد لغایت 12 شهریور 1401 در مناطق دورافتاده و صعب العبور پشت اول برگزار شد. دومین کوه گراد فریدونشهر.

رئیس اردوهای جهادی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه سه هدف اصلی از برگزاری این اردوهای جهادی دامپزشکی دنبال می شود، گفت: در درجه اول اطاعت از دستورات بالاترین مقام در خصوص لزوم انجام است. از این قبیل اردوهای جهادی و نیز احیاء و تقویت روحیه ایثار و جهاد است که در نیروهای دامپزشکی استان نیز از دیگر اهداف است.

وی افزود: سومین هدف از برگزاری اینگونه اردوهای جهادی ارائه خدمات رایگان در حجم وسیع، در زمان کوتاه و با هزینه بسیار محدود به دامداران به ویژه در مناطق دورافتاده و صعب العبور است.

طباطبایی تصریح کرد: این اردوی جهادی با همت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان و مشارکت و همراهی صاحب الزمان (عج) استان، بسیج جامعه عشایری و بسیج جامعه کشاورزی و بسیج جامعه کشاورزی است. اداره کل امور عشایری استان و حضور داوطلبانه همکاران متخصص دامپزشکی از شهرستان های تیران و کرون، نجف آباد، برهر، اداره کل و خود شهرستان فریدونشهر.


7354b6c8 7be6 401d 9b60 d4e35cd976da خبر خاکستری

سید جواد طباطبایی گفت: در این اردوی جهادی شش روزه که با استفاده از دو دستگاه خودروی کمکی سپاه صاحب الزمان(عج) و یک دستگاه خودروی اداره کل امور عشایری استان و دو دستگاه خودروی شبکه دامپزشکی انجام شد. شهرستان فریدونشهر و چهار تیم عملیاتی دامپزشکی مشغول به کار شدند.

وی در ادامه افزود: در این اردوی جهادی حدود 44 هزار راس دام روستایی و عشایری در 9 روستا و 11 مرتع مناطق یک و دو کوهستانی شهرستان فریدونشهر بر ضد تب برفکی، سیاه زخم، آبله، تب مالتینگ و هاری واکسینه شدند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: اعتقاد بر این است که انجام چنین عملیاتی در این ابعاد معمولا مستلزم هزینه های زیاد و حدود یک ماه زمان است که با توجه به سردی هوا و کوچ دامداران عشایر، این خدمات در شرایط عادی امکان پذیر است. نبود. امیدواریم این چند تلاش باعث رضایت حضرت حق شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید