واکسیناسیون رایگان FMD برای عشایر/ 3 میلیون و 780 هزار واکسیناسیون دام عشایر در سال جاری برنامه ریزی شده است.


ساعت: 16:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891214

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: واکسیناسیون تب برفکی از اول مردادماه امسال برای عشایر به مدت دو ماه به صورت رایگان انجام شد و تاکنون 77 هزار و 150 راس دام و 2 هزار و 288 قلاده سگ در این واکسینه شده اند. توجه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا ادیبان در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز گفت: عشایر هر ساله از استان های خوزستان، چهارمحال، بختیاری و کهکالیه وارد استان اصفهان می شوند و در فریدونشهر، چادگان و سمیرم مستقر می شوند.

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: دامپزشکی برای کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام و بیماری های دامی با واکسیناسیون برنامه ریزی کرده است به همین دلیل امسال سه میلیون و 780 هزار واکسن برای دام های عشایر انجام می شود.

وی افزود: امسال تلاش و برنامه ریزی کرده ایم که 800 هزار راس دام عشایری تحت پوشش واکسن آبله و 765 هزار راس گوسفند و بز تحت پوشش واکسن سیاه زخم قرار گیرند.

ادیبان گفت: برای ریشه کنی طاعون نشخوارکنندگان کوچک امسال با واکسیناسیون 855 هزار راس گوسفند عشایر و 175 هزار راس بز، بزغاله و بره در برابر تب مالت که یک بیماری شایع بین انسان و دام است، برنامه ملی داریم. واکسن میزنم

ادیبان گفت: همچنین یک میلیون و 185 هزار دام عشایری علیه بیماری تب برفکی و سه هزار و 580 سگ نگهبان و سگ گله نیز علیه بیماری ها واکسینه می شوند.

وی بیان کرد: علاوه بر این خدمات دامپزشکی که رایگان است و واکسن به عشایر ارائه می شود، واکسن های ارزشمند قانقاریا و انتروتوکسمی نیز توسط بخش خصوصی در اختیار عشایر قرار می گیرد.

علیرضا ادیبان اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال 266 هزار راس دام علیه آبله، 76 هزار راس بره علیه تب مالتینگ، 325 هزار راس علیه سیاه زخم و 287 هزار رأس دام علیه طاعون صخره ای واکسینه شدند.

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: واکسیناسیون تب برفکی از اول مردادماه امسال ویژه عشایر به مدت دو ماه به صورت رایگان انجام شد و تاکنون 77 هزار و 150 راس دام و 2 هزار و 288 قلاده سگ گله انجام شده است. در این زمینه واکسینه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید