اجرای فاز اول طرح واکسیناسیون طیور بومی استان نیوکاسل


ساعت: 14:08
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885603

در گفتگو با رئیس بهداشت و مدیریت بیماری های طیور استان مطرح شد؛

محمدکریم پورمند گفت: در راستای وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی کشور به عنوان متولی اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، اداره کل دامپزشکی استان طرح واکسیناسیون نیوکاسل را در طیور اهلی در سطح استان اجرا کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد کریم پورمند; رئیس اداره بهداشت و مدیریت مرغداری، زنبور عسل و کرم ابریشم استان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون اظهار داشت: یکی از موارد مهم برای موفقیت و سودآوری مرغداری محلی، واکسیناسیون به موقع و منظم بر اساس قوانین است. برنامه واکسیناسیون محلی جوجه ها یکی از مهمترین آنها واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل است.

وی افزود: بیماری نیوکاسل یکی از مهم ترین بیماری های طیور است که علاوه بر ایجاد تلفات در جمعیت طیور می تواند خسارات اقتصادی زیادی را در واحدهای پرورشی از جمله مزارع گوشت و مرغ تخمگذار وارد کند و مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری است. وقوع این یک بیماری واکسیناسیون است.


رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم تصریح کرد: عملیات واکسیناسیون مذکور با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت سویه غیر بیماری زا تولید داخل به مدت دو ماه از اول مردادماه به صورت رایگان در جمعیت طیور انجام شد. به صورت بومی از استان اجرا می شود.


وی بیان کرد: از جمله اهداف اصلی این طرح جلوگیری از شیوع ویروس در واحدهای صنعتی و کاهش کانون های بیماری در این واحدها و همچنین به حداقل رساندن خسارت به طیور در مناطق روستایی و کمک به معیشت روستائیان است.


پورمند تصریح کرد: در طول اجرای مرحله واکسیناسیون نیوکاسل، همکاری دهیاران و مسئولان روستا و روستا با کارشناسان دامپزشکی برای رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار حیاتی است و از آنها خواست با کارشناسان فنی و بهداشتی دامپزشکی به طور کلی همکاری کنند. مراحل

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید