فاز نهم طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه نیوکاسل در استان مرکزی آغاز شد

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان مرکزی:

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: مرحله نهم واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری «نیوکاسل» همزمان با هفته دامپزشکی در این استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، اثنا عشری افزود: فاز نهم واکسیناسیون طیور روستایی همزمان با هفته دامپزشکی در شهرستان های استان آغاز شده و تا پایان آبان ماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این طرح 12 اکیپ دو نفره از ادارات دامپزشکی شهرستان ها وظیفه انجام این کار را بر عهده دارند.

اثنا عشری همچنین  به فاز هشتم این طرح اشاره کرد و افزود: در فاز قبلی این طرح حدود460 هزار قطعه طیور بومی در استان علیه این بیماری واکسینه شدند و پیشبینی می شود در فاز جدید هم به همین مقدار است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور این اداره کل از هم استانیها و روستاییان گرامی  خواست به منظور جلوگیری از شیوع بیماری نیوکاسل بین پرندگان بومی در واکسینه کردن پرندگان خود همکاری لازم را با اکیپ‌های واکسیناسیون داشته باشند و در هنگام مشاهده هر گونه تلفات در طیور بومی سریعا مورد را به نزدیک ترین اداره دامپزشکی گزارش دهند.

 وی با بیان اینکه این طرح به طور رایگان همزمان در کلیه شهرستان‌های استان انجام می‌شود، اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح، جلوگیری از چرخش ویروس و انتقال آن از طیور بومی به طیور صنعتی و کمک به اقتصاد روستاییان و بهره برداران حوزه طیور استان است.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید