جمعی از خانواده ها و همسران شهدا با همسر رئیس جمهور دیدار کردند


ساعت: 10:57
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880134

مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) است.

همزمان با اول ذی الحجه مصادف با سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین علی (ع) و حضرت زهرا (س) جمعی از همسران شهدا با همسر رئیس جمهور دیدار کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جمعی از خانواده ها و همسران شهدا روز جمعه 19 تیرماه همزمان با اول ذی الحجه مصادف با سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) و حضرت زهرا (س) است. (علیه السلام) با خانم دکتر علم‌هادی، همسر رئیس‌جمهور دیدار کردند.

در این دیدار همسران شهدای هسته ای، جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و تیپ فاطمیون، ناجا، بهداشت، امنیت، دیپلمات ها، حادثه منا و عرفه و همسران شهیدان تهرانی مقدم و فخری زاده حضور داشتند. که در دیداری صمیمی شهدای خود را تقدیم کردند و برخی از همسران شهدا نیز به بیان دغدغه های خود در زمینه عفاف و حجاب پرداختند و آمادگی ظرفیت فرهنگی خانواده های شهدا در عرصه های فرهنگی را برجسته کردند.

در این دیدار دکتر علم الهادی از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی طی سخنانی در مجمع همسران شهدا گفت: جایگاه همسران شهدا در کشور ما این است. بسیار بالا.”

دکتر علم الهادی با بیان اینکه ازدواج آسمانی که با پیوند نورانی حضرت علی و حضرت زهرا(س) آغاز شد به ازدواج هایی که با شهادت همسران ختم شد، ادامه داد، تصریح کرد: در دوران حیات خود محصور باشید و با یک شهید زندگی کنید. و همسر شهید بودن این افتخار بزرگی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی همسر شهید بودن را مساوی با شهدا توصیف کرد و افزود: ازدواج موضوع بسیار پیچیده ای است که در قرآن بر آن تاکید و بحث شده است.

وی با بیان اینکه بر خلاف پسران نوجوان ما، دختران نوجوان به دلیل ممنوعیت همسران شهدا که از خود و ایثارگری هایشان تجلیل نکرده اند، الگوی کمتری در عرصه فرهنگی دارند، گفت: این در حالی است که شما همسر شهید بسیار مهم است. و باید از لذت های معنوی این مسیر گفت تا افراد بیشتری این مسیر را بشناسند.

دکتر علم الهادی در ادامه با تاکید بر اینکه موضوع زن در کشور ما هنوز به خوبی تعریف نشده است، ادامه داد: نه تنها در ایران، بلکه حتی افرادی که خارج از ایران زندگی می کنند و به فرهنگ مقاومت پایبند هستند باید با سبک و سنت شهدا آشنا باشند. همسر داشتن

همسر رئیس جمهور بر این اساس تاکید کرد: در این زمینه حتی لازم است یک انجمن بین المللی ایجاد شود که در مرکز آن همسران شهدا باشند.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل فساد، فحشا و بی انضباطی هیچ دوره تاریخی در دنیا برای زنان بدتر از دوران کنونی نبوده است، افزود: ما به عنوان یک کشور اسلامی و خانواده شهدا به عنوان پیشگامان وظیفه بزرگی در این زمینه داریم. معنویت

دکتر علم‌هادی همچنین به نظام فکری امام (ره) و الگوی سوم زنان پیشنهادی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بنابراین مشکلات زنان در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی به خوبی مورد توجه قرار گرفته است، اما در بعد معنوی، موضوع زنان مورد توجه قرار گرفته و باید به طور مداوم و هدفمند کار کرد.

وی با قدردانی از انتخاب دقیق و خودآگاهی بالای همسران شهدا و تلاش برای وفاداری و پایداری در انتخاب آنان، گفت: این نعمت جای تشکر و قدردانی ویژه ای از خداوند دارد.

همچنین همسر رئیس جمهور به مناسبت جشن ازدواج ملکوتی امام علی و حضرت زهرا(س) با صدور پیامی از همسران شهدا و جانبازان و تلاش های آنان در این راستا تقدیر کرد.


متن پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

«حام و ایزوام فی زلال علی الراق متکون لم فیها فکهه و لم میدئون السلام علیکم من رب الرحمنین»

سوره د 55-58

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت همسران محترم شهدا و جانبازان

از پروردگار عالم سپاسگزارم که دختران این سرزمین افتخار همسری مجاهدین را در راهشان داد. چه کهکشان زیبایی از ازدواج های آسمانی با تلاش شما در این عصر گسترش یافته است.

به خواست خدا از ثواب همنشینی با شهدا و صالحان و پیامبران برای همیشه برخوردار باشید.

جمیله سادات علم الهادی

همسر رئیس جمهور ایران

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید