جنبش حماس دیدار عباس و گانز را محکوم کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) صبح چهارشنبه دیدار محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنی گانز، وزیر دفاع اسرائیل را محکوم کرد.

قاسم در صفحه توئیتر خود نوشت: «محمود عباس رئیس‌جمهور فلسطین با بنی گانز وزیر دفاع اسرائیل به نمایندگی از همه میهن‌پرستان دیدار می‌کند. [فلسطینی] او محکوم و طرد شده و از روحیه ملی مردم فلسطین منحرف شده است.

وی در ادامه توضیح داد: این دیدار مصادف با حمله به شهرک نشینان است [صهیونیست] خطاب به مردم ما در کرانه باختری که بر شدت جنایات رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین می افزاید و خنجر انتفاضه در کرانه باختری اشغالی تلقی می شود.

سخنگوی حماس گفت این اقدام باعث تعمیق اختلافات سیاسی فلسطینیان خواهد شد.[این اقدام] این امر وضعیت فلسطین را پیچیده می‌کند، برخی از طرف‌های منطقه را که خواهان عادی‌سازی با اشغالگران هستند تشویق می‌کند و موضع فلسطین را که عادی‌سازی را رد می‌کند، تضعیف می‌کند.»

پیشتر رادیو ارتش اسرائیل گزارش داده بود که عباس برای اولین بار پس از 10 سال از اقامتگاه یک مقام صهیونیست بازدید کرده و گانز سه شنبه شب از وی در منطقه روش هاین پذیرایی کرده است.

این دیدار در حالی برگزار شد که در روزهای اخیر مناطق مختلف کرانه باختری صحنه تظاهرات فلسطینیان علیه حملات مستمر شهرک نشینان صهیونیست و تخریب گسترده اموال در این منطقه بوده است. همزمان با بسیج ده ها تن از جوانان برکه برای حمایت از ساکنان این شهر در برابر حمله شهرک نشینان صهیونیست، نیروهای اشغالگر به طور گسترده در ورودی شهر برکه مستقر شده اند. پیش از این شهرک نشینان صهیونیست خودروهای فلسطینی را در جاده جنین سنگسار کردند و به چندین خودرو آسیب رساندند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید