بنی گانز وزیر دفاع اسرائیل: به تعامل با روسیه در سوریه ادامه خواهیم داد/ اصرار بر حفظ سپاه در فهرست تروریسم مهم است.

بنی گانز وزیر دفاع اسرائیل: به تعامل با روسیه در سوریه ادامه خواهیم داد/ اصرار بر حفظ سپاه در فهرست تروریسم مهم است.

روز جدید گانز با اشاره به مذاکرات برای احیای برجام گفت: قطعاً با شرایط استراتژیک سختی روبرو هستیم. خواه این توافقنامه امضا شود یا خیر، ما به روشن کردن فعالیت های ایران و تشویق شرکای خود برای اقدام علیه آن ادامه خواهیم داد.

بنی گانز، وزیر دفاع اسرائیل به المانیتور گفت که دولت او به تعامل با روسیه بر اساس توافق ضمنی ادامه خواهد داد که به اسرائیل اجازه می دهد حملات هوایی علیه اهداف ایرانی در سوریه انجام دهد.

گانز با اشاره به مذاکرات برای احیای برجام گفت: قطعاً با شرایط استراتژیک سختی روبرو هستیم. خواه این توافقنامه امضا شود یا خیر، ما به روشن کردن فعالیت های ایران و تشویق شرکای خود برای اقدام علیه آن ادامه خواهیم داد.

او گفت: “من فکر می کنم مهم است که ما بر حفظ سپاه در لیست تروریست ها پافشاری کنیم. بیایید از خود دفاع کنیم.”

گانز افزود: ایالات متحده پیوسته تعهد خود را اعلام کرده است که هرگز اجازه نخواهد داد ایران به یک قدرت هسته ای تبدیل شود. ما توانایی های خود را داریم و در حال تقویت آنها برای محافظت از خود هستیم.»

المانیتور در پاسخ به سوال گانز در مورد اختلافات ادعایی وی با نخست وزیر نفتالی بنت و ژایر لاپید، وزیر امور خارجه درباره رویکرد آمریکا به توافق با ایران، تاکید کرد که آیا این مواضع یک “معامله خوب پلیس” است یا خیر. پلیس بد «هماهنگی علیه واشنگتن دارد یا نه.

گانز گفت: “من فکر می کنم ما در اصل موافقیم.” اسرائیل هیچ شریک راهبردی نزدیک‌تری از ایالات متحده ندارد، مهم نیست چه کسی در کاخ سفید است.» وی افزود: هر کسی سبک خاص خود را دارد، اما قطعا همه ما معتقدیم که قوی بودن از نظر استراتژیک در برابر ایران بسیار مهم است.

گانز در پاسخ به این سوال که آیا رویکرد اخیر تل آویو می تواند توافق ضمنی اسرائیل با روسیه در مورد سوریه را به خطر بیندازد، گفت: مانند همه جبهه ها، ما با روس ها در این منطقه هماهنگ هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید