جنبش‌های حماس و حزب الله لبنان قدرت ساخت و خرید سلاح را دارند

دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران همچنین درباره رابطه جنبش های مقاومت در منطقه با تهران گفت: جنبش های مقاومت در منطقه مستقل هستند و به ما وابسته نیستند. جنبش های لبنانی حماس و حزب الله قدرت تولید و خرید تسلیحات را دارند و تصمیمات آنها در مورد اقداماتشان مستقل است و ما دخالتی در آنها نداریم.

امیر عبدالخیان وی افزود: درگیری در منطقه عملا به سایر مناطق نیز کشیده شده و همه گروه های مقاومت منطقه بر اساس منافع خود عمل می کنند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه “جنبش حماس با جنگ نابود نمی شود” خاطرنشان کرد: اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به من اطلاع داد که این جنبش توانایی ادامه جنگ را برای چندین سال دارد. سال ها.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به دخالت آمریکا در جنگ غزه و حمایت گسترده از رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

امیر عبدالخیان افزود: با جنگ و آزادی اسرای صهیونیست نمی توان مقاومت غزه را نابود کرد. باید به مردم فلسطین اجازه داد تا سرنوشت خود را تعیین کنند و در مورد آینده کشور خود تصمیم بگیرند، ادامه جنگ باعث تشدید اوضاع در منطقه می شود.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: صهیونیست ها قصد دارند مردم فلسطین را از نوار غزه به مصر و از کرانه باختری به اردن منتقل کنند و مسئله فلسطین را نابود کنند.

امیر عبداللهیان همچنین گفت: راه حل دو دولتی کمکی به مسئله فلسطین نمی کند زیرا اسرائیل یک رژیم اشغالگر است.