جنگ غزه موجب کنار رفتن نقاب حقوق بشری از چهره آمریکا شد


به گزارش

خبرگزاری موج

اردبیل

، سرهنگ علی حبیب‌زاده در یادواره شهیدان بسیجی مهندس و کارمند اردبیل اظهار کرد: جنگ اخیر میدان تقابل حق و باطل بود که جنایتکاری رژیم صهیونیستی را به مردم منطقه و جهان نشان داد و از سوی دیگر موجب کنار رفتن نقاب حقوق بشری از چهره آمریکا نیز شد.

وی افزود: استکبار جهانی در حالی ایران و حماس را عامل جنگ اخیر اعلام می‌کند که صهیونیست‌ها ۷۵ سال پیش با اشغال فلسطین آن را آغاز کردند.

وی ادامه داد: این عملیات به طور کامل فلسطینی بود که پس از ۷۵ سال اشغال انجام شد؛ اگرچه در طول تاریخ برای اشغال چند کشور دیگر نیز تلاش کردند و با شکست روبه‌رو شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردبیل بیان کرد: صهیونیست‌ها تلاش کردند تا افکار عمومی را به سمت ایران سوق دهند و در سایه انحراف توجه‌ها دست به کشتار بزنند اما هوشیاری مقام معظم رهبری، مقاومت ملت ایران و گوش به فرمان بودن سید حسن نصرالله موجب شکست توطئه آنها شد.

وی اضافه کرد: با وجود همه این مسائل ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی برنامه‌ریزی‌ کرده بود تا با به راه انداختن جنگی به هدف‌های رویا پردازانه خود برسد اما به هیچ یک از آنها نرسید و در نهایت هم چند روز پیش مفتضحانه متن آتش‌بس را امضا کرد.

حبیب‌زاده تصریح کرد: در این میان آمریکا نیز در حال ورشکستگی است، به طوری که اگر یهودیان پول‌های خود را از آن کشور بیرون ببرند، در نهایت همه ایالت‌هایش تجزیه خواهد شد و از همین رو از جنایت‌های رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حمایت ایران از فلسطین از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون هیچ تغییری نکرده است، تاکید کرد: حتی افسران اسرائیلی نیز شرایط زندگی در سرزمین‌های اشغالی را وخیم می‌دانند و معتقد هستند که در صورت شکست احتمالی حماس، تفکر مقاومت دوباره در هیبتی تازه بروز خواهد کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردبیل بیان کرد: بعضی کشورها هم که خیال می‌کردند با اتکا به نیروها و تجهیزات نظامی رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌توانند اقدامی در مقابل ایران انجام دهند، در جنگ اخیر مشاهده کردند که این تفکر باطل بوده و ملت ایران بهترین دوست مردم منطقه است.

حبیب‌زاده با تاکید بر اینکه در همین راستا نسل جدید باید با روحیه و تفکر بسیجی تربیت شود، گفت: امروزه بعضی از نوجوانان و جوانان به اندازه یک قهرمان ورزشی از شهیدان اطلاع و به آنها علاقه ندارند که این امر ناشی از کم‌کاری ماست که نتوانستیم شهیدان را به نسل جدید خوب بشناسانیم.

 

معنویت و عقلانیت، عامل پیروزی جبهه مقاومت

وی در ادامه ایمان و معنویت همراه با عقلانیت را عامل پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت از دوران جنگ تحمیلی تا امروز در سرزمین‌های اشغالی دانست و اظهار کرد: برخلاف تبلیغات دشمنان و به گفته امام خمینی (ره)، اسلام پیشرفته‌ترین حکومت را داشته و با آن مخالفتی ندارد که همین ۲ مولفه مهم موجب پیروزی جبهه مقاومت بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردبیل با اشاره به اینکه یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایجاد تمدن اسلامی بوده است، افزود: چنان که مقام معظم رهبری نیز پیش‌تر اشاره داشتند، ایجاد تمدن اسلامی پنج مرحله دارد که بسیج برای تحقق این آرمان تا کنون نقش‌آفرینی کرده و از این پس نیز می‌تواند نقش ایفا کند.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سه دهه گذشته تمدن‌سازی، پیشرفت علمی، عدالت، تولید قدرت، درون‌گرایی، برون‌زایی و عبور از مرزهای دانش را مورد تاکید قرار داده اما مهمترین نکته در سخنان ایشان تغییر نظم جهانی بوده است.

حبیب‌زاده اضافه کرد: برخی رویکردها و تکاپوهای کشورهای همسایه و حتی قدرت‌های بزرگ در منطقه نیز ناشی از همین نظم نوین جهانی و نشانگر انتقال قدرت از غرب به شرق است و در این میان قدرت جدیدی به نام جمهوری اسلامی ایران بروز کرد که برای آنها قابل تحمل نیست.

وی با تاکید بر اینکه بسیج از صحنه قابل کنار گذاشتن نیست، معنویت، اخلاص، گمنامی، مسئولیت‌پذیری، زندگی شهادت‌طلبانه، اراده قوی، دغدغه‌مندی، بازدارندگی نظامی، صدور انقلاب، هم‌افزایی با ارکان نظام، بصیرت، دشمن‌شناسی، آرمان‌گرایی و پیروی مکتب برگرفته از نهضت عاشورا را از جمله شاخصه‌های این نیرو برشمرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردبیل عنوان کرد: اوایل انقلاب که گروه‌های تجزیه‌طلب در کشور فعالیت می‌کردند، فعالیت بسیج ۲ بعدی بود و بر این اساس در کنار ساماندهی پایگاه‌ها به مقابله با تروریست‌ها برخاست؛ ولی پس از آن فعالیت‌هایش چند بعدی شد و در هر جایی که مردم یا نظام نیاز داشتند، نیروهای بسیج در عرصه حضور یافتند.

وی همچنین گفت: امروز نیز تفکر بسیجی در نقاط مختلف دنیا نفوذ کرده و همین امر موجب آزادی سوریه شده است و پیروان همین تفکر هستند که از ترس آنها سربازان آمریکایی جرات خروج از پایگاه‌هایشان در عراق را ندارند.

یادواره شهیدان بسیج مهندسان و کارمندان اداره‌ها با محوریت شهید مدافع حرم، مهندس علی آقایی در سالن اجتماعات اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل برگزار و جمعی از خانواده و فرزندان شهیدان در ادامه این آیین با اهدای لوحی مورد تجلیل قرار گرفتند.



آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید