حاتب زاده بر حفظ امنیت سفارت و کنسولگری ایران در افغانستان تاکید کرد


ساعت: 20:35
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821358

حاتب زاده بر حفظ امنیت سفارت و کنسولگری ایران در افغانستان تاکید کرد و نسبت به نقشه های توطئه گران و بدخواهان بین ایران و افغانستان هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید حاطب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه به مناسبت تجمعات در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری کشورمان در هرات و پرتاب سنگ های پراکنده که صورت گرفت. با یادآوری مسئولیت جدی امنیت اماکن دیپلماتیک افغانستان، تاکید کرد: امنیت کامل سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در هرات و سایر شهرهای افغانستان باید به‌طور کامل تامین شود و تضمین‌های لازم برای عملکرد امن این نمایندگی‌ها فراهم شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به روابط عمیق تاریخی و چند لایه دو ملت ایران و افغانستان و مهمان نوازی محترمانه چند دهه ای مردم افغانستان از مردم افغانستان، نسبت به توطئه گران و بدخواهان ایران و افغانستان هشدار داد.

حاتب زاده تاکید کرد: متأسفانه برخی فیلم ها و اظهار نظرها با هدف فوبیا از ایران یا افغانستان منتشر می شود که با هدف احساسات مردم دو کشور است و هوشیاری بیشتری نسبت به مردم و مسئولان دو کشور می طلبد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان گفت: با سفیر و کارکنان نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در تماس مستمر هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید