حداقل و حداکثر سن بازنشستگی تعریف شده است

حداقل و حداکثر سن بازنشستگی تعریف شده است

تبصره 1- صندوق های بازنشستگی که سن بازنشستگی آنها 60 سال به بالا باشد از شمول مقررات این تصمیم مستثنی هستند.

تبصره 2- در مورد صندوق های بازنشستگی که فاقد حداقل سن بازنشستگی هستند، حداقل سن لازم برای بازنشستگی 53 سال در سال اول اجرای طرح می باشد. زنان شاغلی که پس از لازم الاجرا شدن قانون حمایت از خانواده و جوانان مصوب 1400 صاحب فرزند یا فرزند می شوند، برای هر فرزند از یک سال کاهش سن بازنشستگی و برای فرزند سوم و بیشتر بهره مند می شوند. کاهش یک سال و نیم خواهد بود و به ازای هر کودک خواهد بود. تبصره – حداکثر سنوات بازنشستگی مشمولان قانون اصلاح تبصره (2) ماده (76) قانون تامین اجتماعی (مصوب 1392/7/13) * حداکثر هفت سال و برای مشمولان موضوع “قوانین مربوط به مشاغل سخت و زیان آور در دستگاه های اجرایی یک عضو” 1 این قانون با توجه به شرایط سخت و زیان آور حداکثر پنج سال خواهد بود. مقررات مربوط در مورد میزان سنوات مشاغل مختلف مشاغل سخت و زیان آور ظرف شش ماه پس از ابلاغ این قانون توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با کمک سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می شود. و برای تصویب به هیئت وزیران ارسال شد.

تبصره 4- در موارد پیش بینی شده در قوانین بازنشستگی پیش از موعد به ازای هر سال کمتر از 30 سال پوشش بیمه ای معادل 2 سال از سنوات پایه محاسبه اولین حقوق یا مستمری خدمت بیمه ای کسر می شود.

تبصره 5- حداقل سن بازنشستگی از مشاغل سخت و زیان آور برای زنان 45 سال و برای مردان 50 سال است.

تبصره 6- معافیت از پرداخت کسورات بازنشستگی افراد بالای 30 سال که سابقه بیمه آنها از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون بیش از 30 سال باشد، از شمول قوانین و مقررات عمومی و خاص مستثنی است.

دیدگاهتان را بنویسید