حرکت عجیب جانشین ساپینتو در نشست خبری

حرکت عجیب جانشین ساپینتو در نشست خبری

روی ماتا پس از تساوی 1-1 استقلال مقابل فولاد در هفته هشتم لیگ برتر گفت: بازی چیز زیادی نیست ما بهترین بودیم. بازی مقابل دو تیم خیلی سخت است و بی احترامی به استقلال است.

وی افزود: سال گذشته قهرمان شدیم و می خواهیم دوباره قهرمان شویم اما باید 6 امتیاز دیگر می گرفتیم. این مشکل می تواند ما را جلو ببرد و در صدر جدول قرار دهیم. ما واقعاً نمی‌دانیم چرا این اتفاقات رخ می‌دهد. امروز حداقل سه پنالتی داشتیم، دلقک هستیم؟ ما فوتبال بازی نمی کنیم و همه قوانین باید رعایت شود.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: در مورد سه پنالتی که امروز برای ما نگرفتند نسبت به تیمی که هفته گذشته پنالتی گرفتند، نمی توانم چیزی بگویم. صحنه ای که تیم پنالتی گرفت درست نبود. تمومش کن سرمربی ما رو اخراج میکنن و الان هم برای استقلال پنالتی نمیگیرن.

ماتا تصریح کرد: ما خوب و سخت کار می کنیم و شایسته پیروزی هستیم.

پس از این صحبت ها وی حاضر به پاسخگویی نشد و جلسه را ترک کرد.

محمدحسین زرندی، مدیر رسانه ای استقلال پیش از نشست خبری گفت: ابتدا باید چند نکته را بگویم، متاسفانه وضعیت داوری در لیگ برتر هر روز بدتر می شود. عملکرد داوران در دیدارهای استقلال فاجعه بار است. تمام صحنه های مشکوک بازی فوتبال را در رختکن تماشا کردیم. در یک صحنه حرکتی بازیکن فولاد به دلیل زیبایی هوادار 4 امتیاز دارد. آیا ممکن است داور برای حرکتی که مساوی فینال کشتی المپیک است، پنالتی نگیرد؟

وی افزود: رضا میرزایی دو خطا انجام داد اما داور باز هم پنالتی اعلام نکرد. استقلال واقعا مستحق برد در این دیدار بود اما داور خیلی ضعیف عمل کرد. امسال هم مثل چند سال اخیر به خاطر عملکرد داوران ضربه سنگینی خورده است، در شرایطی که نیم فصل را هم نگذرانده ایم چند سالی است که ضربه داوران را خورده ایم.

مدیر رسانه ای استقلال خاطرنشان کرد: این نظر ما نیست بلکه نظر کارشناسان در برنامه های مختلف است. نمونه هایی از این مشکلات بازی با تیر، سرباز، ملوان و غیره است. در واقع استقلال مقابل فولاد قربانی شد. همه صحنه ها را دیدیم و تقریباً یک پنالتی بود. هم صحنه ای که بازیکن ما را با دو دست کشیدند و هم صحنه ای که روی رضا میرزایی خطا کردند پنالتی بود. واقعا نمی دانم شکایتم را کجا باید ثبت کنم.

زرندی تصریح کرد: واقعا چه کسی استقلال را فریاد خواهد زد؟ ما در ورزشگاه آزادی و در خانه خودمان خیلی تحت فشار بودیم. برای مسابقات قبلی به کمیته داوری و سازمان لیگ اعتراض کرده ایم اما فایده ای ندارد. از این پس کمیته داوران و سازمان لیگ طرف حساب ما نیستند. بلکه رسما از رئیس فدراسیون فوتبال می خواهیم در این فاجعه دخالت کند. ما رسماً از مهدی تاج درخواست می کنیم در این داوری رسوا شرکت کند. حق تیم استقلال به راحتی در خانه خودش ضایع می شود و این رفتار داوران واقعا عجیب است.

وی ادامه داد: برای صحنه های روی استقلال پنالتی نمی دهند اما همه داوران می گویند پنالتی بوده است. در حالی که برای برخی تیم های دیگر برای صحنه های عجیب و غریب که همه می گویند پنالتی نیست پنالتی می گیرند. پیشکسوتان آن تیم می گویند پنالتی نبود. نام این تیم ها را نمی آوریم اما سه پنالتی مشخص و مشخص و پنالتی صددرصد استقلال را اجرا نمی کنند. همه شما فیلم ها را دیده اید.

مدیر رسانه ای استقلال تصریح کرد: ما واقعا معترض و مظلوم داوری هستیم. اگر نمی خواهند استقلال قهرمان شود و به هر قیمتی استقلال را متوقف کنند، نمی توانند فقط اعلام کنند و بگویند نمی خواهند استقلال بازی های آنها را برد و قهرمان شود. یک بار، دو بار، سه بار، یک بازی، دو بازی، سه بازی، واقعاً صبر ما تمام شده است.

زرندی تصریح کرد: می گویند چرا اعتراض می کنید. اگر نمی خواهید تیم ما تشکیل شود و می خواهید آن را متوقف کنید، خیلی راحت می توانید بگویید که نمی توانید. شرایط داوری اسفناک است. ما به شدت به این موضوع اعتراض داریم و قطعا از داوری این مسابقه شکایت و اعتراض خواهیم کرد. ما مدارک خود را ارسال می کنیم، از رئیس فدراسیون می خواهیم که با اشتباهات عجیب داوری وارد این موضوع شود چرا که این واقعا غیر قابل بخشش است. اگر یک یا دو مسابقه بود، می گوییم اشتباه است، اما باید در چند مسابقه و در چند صحنه اتفاق بیفتد. یکی بیاد جواب ما رو بده چرا در داوری بازی های استقلال چنین اتفاقاتی می افتد؟

وی تصریح کرد: داور در بازی خانگی ما 100 درصد پنالتی اعلام نکرد و هفته بعد محروم شد. او دوباره آمد و در یک صحنه عجیب برای تیم دیگری پنالتی گرفت که به گفته همه کارشناسان تصمیم درستی بود، فکر می کنم می خواهند ترمز استقلال را بگیرند اما این اتفاق نمی افتد.

دیدگاهتان را بنویسید