حریف استقلال پرسپولیس را به وسط کشاند

حریف استقلال پرسپولیس را به وسط کشاند

کانون هواداران بیانیه ای با عنوان “هنوز به یک داور شجاع برای اعلام پنالتی به نفع هواداران نیاز داریم!” به شرح زیر صادر می شود:

پیش از ابراز شکایت و بر اساس ماهیت و روش شناخت کانون هواداران، درگذشت تاسف بار فرزند خردسال محمدرضا اکبریان، داور پیشکسوت و بین المللی فوتبال ایران را به وی و خانواده محترمش تسلیت می گوید.

بعد…

متاسفانه در نبود ابزاری مانند VR در لیگ برتر و حتی عدم استفاده از سیستم های رادیویی در مسابقات هواداران به بهانه عدم حساسیت، کمبود امکانات و تعیین اولویت های دیگر، مجموعه خصوصی هواداران همیشه قربانی اشتباهات ناخواسته داوری بوده و هست.

اما همانطور که می دانید دلایل زیادی وجود دارد که می تواند در اشتباهات داوری موثر باشد، حتی اگر تصادفی باشد، یکی از مهم ترین دلایل آن کمبود هواداران زیاد و عدم فشار هواداران به گروه داوری منتخب است. مسابقه، قبل، حین یا بعد از مسابقه این پایان بازی است و بنابراین تنها گزینه اعتراض گروه‌هایی مانند هواداران به نامه‌های رسمی و در نهایت اطلاع رسانی در فضای رسانه‌ای کشور با در نظر گرفتن مهم این است که با توجه به سیاست های کلان در کانون هواداران همچنان سر و صدا ایجاد می کنند و از اسپاسم های فعلی در فوتبال ایران جلوگیری می شود.

و بعد…

اگر مثالی بخواهید، برای یادآوری، در فصل جاری رقابت های لیگ برتر، در پنج بازی هواداران مقابل نفت مسجد سلیمان، پرسپولیس، مس رفسنجان، مس کرمان و پیکان اشتباهات متعدد داوری رخ داد که نتایج سه بازی را تغییر داد. بازی ها و به گفته اکثر کارشناسان داوری، از دست دادن طرفداران چشمگیر است.

به عنوان مثال، آیا ممکن است 10 هفته از رقابت های لیگ برتر گذشته باشد و هیچ پنالتی از سوی هیچ داوری برای هواداران اعلام نشده باشد، اگر اکثر کارشناسان داور مستقل و غیرمستقل از خطای پنالتی محرز و به ویژه از خطای محرز مطمئن باشند. محمدجواد محمدی در سه بازی نکته مذکور مورد تاکید و اذعان قرار گرفت حتی اگر زاویه دوربین یا کیفیت هیچ تصویری نتواند عمق اشتباهات داوری را به ضرر هواداران نشان دهد!

(در این فصل فقط یک پنالتی به نفع هواداران اعلام شد و بازی با پرسپولیس که آن هم اشتباه بود و تاثیری در نتیجه بازی نداشت، از طرفی اکثر باشگاه ها پیروز شدند و امتیازات زیادی را از یک بازی گرفتند. جریمه)

با این حال هواداران بی طرف و با اخلاق از کمیته محترم داوران و خداداد افشاریان و همکاران محترم انتظار دارند که در چیدمان داوران و انتخاب گروه های باتجربه داوری در مسابقات هواداری که کمتر تحت تاثیر عناوین باشگاهی و تعداد هستند دقت بیشتری داشته باشند. از تماشاگران چون انتظار می رود از داوران جوان به کار گرفته شود یا باید از کم تجربه ها در جلسات باشگاه تازه تاسیس دیروز که امروز پایدار و فردا ریشه دار است به شدت پرهیز کرد!

دیدگاهتان را بنویسید